۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
هشدار هواشناسی: ۲۰ استان در خطر سیلابند

سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز نسبت به وقوع سیلاب در ۲۰ استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اکثر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی،‌ در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات سردسیر البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف پیش بینی می‌شود. سامانه بارشی فردا با شدت کمتر در نیمه شرقی کشور فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود.

شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی جدید در نیمه غربی و از بعدازظهر همان روز در نیمه شرقی در برخی ساعات رگبار باران،‌رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. روز یکشنبه نیز به جز بوشهر، جنوب خوزستان و جنوب سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود.

همچنین هشدار سازمان هواشناسی درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب در ۲۰ استان به شرح زیر است؛

توصیف: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید و احتمال رخداد تگرگ 

پنجشنبه ۹۹/۰۲/۱۱: زنجان، همدان، کردستان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان، یزد، اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، شمال و شرق خوزستان

اثر مخاطره: بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر و برخورد صاعقه

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به عدم تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و آبراه‌ها، مدیریت سدها، اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات  کشاورزی بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی ازجمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آب‌گرفتگی معابر تاکید کرده است.

۲۳۵۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1382898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =