۱ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
روسیه: ثابت شد ادعای مرگ مذاکرات اشتباه است

فارس نوشت:نمایندگی روسیه در سازمان ملل با غلط خواندن ادعاها درباره مرگ روند مذاکرات صلح سوریه در «آستانه»، گفت یک هفته پیش بود که وزرای خارجه کشورهای ضامن، در ویدئوکنفرانس شرکت کردند.

نوشته خبرگزاری «تاس»، نبنزیا طی سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع سوریه، گفت: «گزارش‌ها درباره مرگ آستانه، که برخی از همکاران ما در شورای امنیت ماه قبل عجولانه مطرح کردند، نادرست از آب درآمد».

وی  با اشاره به نشست ویدئوکنفرانسی که وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در تاریخ بیست‌دوم آوریل در راستای مذاکرات آستانه برگزار کردند، توضیح داد: «آنها در آن نشست بر نقش مهم قالب آستانه در روند آشتی سوریه تاکید کردند».

این مقام روس سپس درباره نقش قالب آستانه اظهار داشت: «شامل ایجاد ثبات در این کشور، بازگشت آوارگان، حل مشکلات انسانی جمعیت غیرنظامی و همچنین گفت‌وگوهای دورن-سوری در چارچوب کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه می‌شود».

نشست سه جانبه وزرای امور خارجه کشورهای ضامن روند آستانه ( ایران، ترکیه و روسیه ) روز چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد.

در این جلسه که به منظور رایزنی پیرامون آخرین تحولات سوریه و منطقه برگزار شد، محمدجواد ظریف، مولود چاووش اوغلو و سرگئی لاورف درباره آخرین تحولات مربوطه از جمله آخرین وضعیت ادلب، کمیته قانون اساسی، لزوم لغو تحریم‌های یکجانبه به ویژه با توجه به شیوع ویروس کرونا، وضعیت بشردوستانه و بازگشت آوارگان رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزرای امور خارجه سه کشور بر لزوم تداوم رایزنی‌ها و هماهنگی در عالی‌ترین سطح بین سه کشور ضامن روند آستانه به عنوان مهم‌ترین و موثرترین روند حل و فصل بحران سوریه تاکید داشتند.

طرفین همچنین با تاکید بر احترام به استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و نیز حل و فصل سیاسی بحران سوریه و جداسازی تروریست‌ها از معارضان، بر تداوم مبارزه با تروریسم توافق کردند.

23310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1382964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =