شما درباره اپلیکیشن شاد نظر دادید: ناشادمان می‌کند، ما را به تلگرام برگردانید

انتقادات درباره اپلیکیشن شاد روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چند هفته‌ای است که آموزش و پرورش از برنامه‌ای به اسم «شاد» رونمایی کرده است تا دانش‌آموزان در دوره فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل شیوع کروناویروس، از تحصیل باز نمانند. 

اما در رابطه با کیفیت این برنامه همچنان سوالات زیادی وجود دارد و بسیاری از والدین و دانش‌آموزان نسبت به آن انتقاداتی انجام دادند، در همین رابطه چند روز پیش در خبرگزاری خبرآنلاین نظرسنجی برگزار شد و کاربران نظرات خود را نسبت به نحوه کار کرد این برنامه ارائه دادند.

ما را به همان تلگرام برگردانید

تقریبا همه ۶۵ نظر ارائه شده در این نظرسنجی نسبت به اپلیکیشن شاد، منفی بودند و بیشتر کاربران از مشکلات فنی این برنامه می‌گفتند، برای مثال یک معلم در همین رابطه نوشته است: «من به عنوان یک معلم می گویم : در کل این شاد ما را نا شاد کرده ، قبل از اینکه وارد شاد شویم احساس می کنیم وارد دنیایی بدون ویس و بدون فیلم و بدون مخاطب شده ایم. ما سلام می کنیم و جوابش یک ربع بعد می آید. برای فرستادن یک فیلم آموزشی باید ۲۰ دقیقه صبر کنیم. برای بروزرسانی باید از گروه خارج شویم وبعد وارد گروه شویم تا پیام های جدید بیاید ما در اپلیکیشن های دیگر راحت تر بودیم.»

بیشتر کاربران دیگر هم نظراتی مشابه با این معلم داشتند و مشکلات فنی این برنامه را روشن کردند.

یکی از مخاطبان نوشته است: «علاوه بر مشکلات فنی و زیربنایی بسیار ، می شد با گنجادن چند امکان ساده از اتلاف وقت و انرژی معلمان و دانش آموزان هم جلوگیری کرد . بیچاره معلمانی که خودشون بچه دبستانی دارند و کارشون شبانه روزی شده است.»

گروه دیگری از شهروندان مخالف این برنامه هم این برنامه را با برنامه‌های پیام‌رسان دیگر مقایسه کرده‌اند: «دخترم کلاس پنجمه و سی ثانیه با شاد حاضری میزند بعد ادامه کلاس رو متاسفانه مجبورند در واتس اپ ادامه بدهند.»

فردی دیگر هم نوشته است: «پرسش اصلی این است که وقتی می توان از نرم افزارهای حاضر و آماده ای مثل تلگرام، اسکایپ، واتساپ استفاده کرد چرا باید میلیاردها تومان پول خرج ایجاد نرم افزاری جدید بشود.»

آن‌هایی که گوشی هوشمند ندارند

بخشی دیگر از مخاطبان هم یا از عدم رعایت عدالت اجتماعی توسط این نوع آموزش انتقاد می‌کردند و یا خودشان از قربانیان این موضوع بودند.

یکی از والدین در این رابطه نوشته است: «بنده یک گوشی هوشمند دارم که دائما خراب می‌شود و دو بچه مدرسه. گوشی دائما تو شارژ است، اینترنت هم که علی ماشالله.»

کاربران دیگری هم نسبت به این موضوع انتقاد می‌کردند، فردی نوشته است: « پولدار ها که از اول آموزش آنلاین داشتندریال این طرح فقط برای سرگرم کردن قشر متوسط و بدبخت نشون دادن قشر ضعیف بود.»

یک دانش‌آموزش هم نظر مشابهی داشت: «من خودم کلاس هفتم هستم و این برنامه رو نصب کردم .اول اینکه یکی مثل من یه گوشی داره. اونی که توی روستاهای سیستان و بلوچستان زندگی میکنه هنوز گوشی ندیدن چه برسه به اینا. بماند که خیلیاشون حتی مدرسه هم ندارن. دوم هم اینکه این اپلیکیشن که معلوم نیست چند صد میلیارد براش بودجه گرفتن و چقدر ازش رو خوردن. این اپلیکیشن خیلی نابوده حتی به سروش هم که کلی مشکل دارد نمیرسد. من یک بار فقط خواستم یک کلمه بفرستم یک ربع زمان برد. اوایل که تا دوازده ظهر به خاطر این سرور های قدرتمند داخلی وارد نمیشد می نوشت درحال بروزرسانی.»

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1383462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =