عضو کمیسیون امنیت ملی اولویت‌های کشورمان برای سال 90 در عرصه سیاست خارجی را حول محور تحولات منطقه و برنامه‌ریزی برای حمایت از جنبش‌های مردمی در کشورهای منطقه عنوان کرد.

زهره الهیان به خانه ملت، گفت: در عرصه بین‌الملل امروز، مهمترین تحولات در عرصه جهانی تحولات خاورمیانه و کشورهای اسلامی است و از‌آنجا که موج اسلام خواهی و جوشش مردمی در این انقلاب‌ها بارز و ظاهر است، وظیفه دینی و انقلابی ما در این راستا حمایت از جنبش‌های مردمی و حرکت های اسلامی مردم است.

نماینده تهران، با تاکید براینکه در عرصه سیاست خارجی رصد تحولات اقتصادی و برنامه‌ریزی برای پیشرفت توسعه اقتصادی در راستای تبادل و تعاملات اقتصادی با  کشورهای مختلف را باید مد نظر قرار داد، افزود: از آنجا که قدرت‌های اقتصادی بزرگ دنیا با جالش جدی مواجه  هستند در این شرایط برنامه‌ریزی جامع و مناسبی باید وزارت خارجه با سایر وزارت‌خانه‌های ذی ربط مانند بازرگانی و اقتصادی داشته باشد.

وی دیگر مواردی که باید سال جدید مورد توجه مسولان قرار گیرد را بحث دیپلماسی عمومی عنوان کرد و گفت: در راستای تعامل  و ارتباط با ملل مختلف دنیا باید از زمینه‌های مختلف دیپلماسی عمومی از جمله فضای مجازی و اینترنت بیشترین استفاده را داشته باشیم.

الهیان اضافه کرد: همچنین حمایت از تشکل‌های مردمی که این قابلیت را دارند که ارتباطات گسترده‌ای با دیگر تشکلهای مردمی خارج از کشور داشته باشند، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =