۱۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
شرکت Xpeng از خودرو برقی جدید خود P۷ رونمایی کرد

خودروساز الکتریکی چینی، Xpeng با انتشار سدان اسپرت و با کیفیت خود شلیک‌هایی را به سمت خودرو تسلا مدل ۳، هم از نظر قیمت و هم از نظر بیشینه سرعت فرستاد. با یک بار شارژ P۷ در آزمایش NEDC توانست ۷۰۶ کیلومتر حرکت کند.

شرکت  Xpeng از خودرو برقی جدید خود P7 رونمایی کرد.

Xpeng P۷ یک خودرو زیبا با سطوح و لبه‌های صاف و انحناهای آرام است که ظاهری مانند دلفین دارد. این خودرو در چندین مدل وارد بازار می‌شود که ارزانترین آن مدل RWD (حرکت با چرخهای عقب) با شعاع حرکتی ۵۶۸ کیلومتر و با قیمت ۳۲ هزار دلار است. مدل متوسط آن RWD Super-long Range است که با ۷۰۶ کیلومتر و قیمت ۳۶ هزار دلار وارد بازار می‌شود. گرانترین مدل آن یک AWD (حرکت با تمام چرخ‌ها) است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۴.۳ ثانیه بوده و قیمت پایه آن از ۴۸ هزار دلار شروع می‌شود.

شرکت  Xpeng از خودرو برقی جدید خود P7 رونمایی کرد.

تنها اندازه باتری اعلام شده برای P۷ باتری slim-profile Prismatic ۸۰ کیلووات ساعتی است که در اندازه ۱۱  سانتی متری و با چگالی بار ۱۷۰ وات/کیلوگرم ارائه میشود. به گفته خودروساز هر ۱۰ دقیقه شارژ سریع آن می‌تواند ۱۲۰ کیلومتر را طی کند.  

شرکت  Xpeng از خودرو برقی جدید خود P7 رونمایی کرد.

شاسی P۷ به کمک پورشه ساخته شده است و از ترمزهای Brembo و Bosch ABS استفاده می‌کند. همچنین برای سیستم خودران سطح ۳ طراحی شده و از ۱۴ دوربین با زاویه ۳۶۰ درجه استفاده می‌کند و در کنار ۱۲ سنسور اولتراسونیک و ۵ رادار امواج میلیمتری می‌تواند تا ۲۰۰ متر را در شرایط جوی بارانی و مه تشخیص دهد.  

شرکت  Xpeng از خودرو برقی جدید خود P7 رونمایی کرد.

تمام این اطلاعات از طریق کامپیوتر جدید شرکت NVidia به نام Drive AGX Xavier پردازش می‌شود. P۷ اولین خودرویی است که از آن استفاده می‌کند و می‌تواند ۳۰ تریلیون عملیات را در ثانیه و در حالی که تنها ۳۰ وات انرژی مصرف می‌کند انجام دهد.  

newatlas.com

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1384111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =