سخنگوی جبهه پایداری: اصلاح‌طلبی و اصولگرایی دیگر معنا ندارد/نشست منتخبان مجلس یازدهم برای رأی گیری هیأت رئیسه

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فعال اصولگرا گفت: در مجلس آینده دیگر مفاهیم اصلاح طلب و اصولگرا معنایی ندارد، بلکه مجلس آینده انقلابی و غیر انقلابی خواهد بود.

مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری، با اشاره به افزایش تعداد نمایندگان در فراکسیون اصولگرایان گفت:  البته این صحبت‌ها هنوز قطعی نشده، اما موضوعی که در این میان اهمیت دارد این است که چهره مجلس جدید قطعا بسیار متفاوت‌تر از مجلس دهم خواهد بود.

او ادامه داد: اینکه گفته می‌‎شود اعضای فراکسیون اصولگرایان ۵۴ نفر شدند درحالی معنا پیدا می‌کند، که به حدودا ۲۰ نفر از اعضای این مجلس اصلاح طلب هستند، توجه کرد. این تعداد نمی‌توانند یک جریان مستقلی را شکل دهد و طبق خواست مردم مجلس جدید متحول‌تر از مجلس قدیمی است.

متقی‌فر افزود: ضمنا باید توجه کرد که در مجلس آینده دیگر مفاهیم اصلاح طلب و اصولگرا معنایی ندارد، بلکه مجلس آینده انقلابی و غیر انقلابی خواهد بود و این هویت بیرونی ندارد مردم تصمیم گرفتند که مجلس پیش رو باید یا انقلابی باشد و یا غیر انقلابی و غیر از این هم نمی‌تواند باشد. الان هم پیامی که مردم از رهبرشان دریافت کرده اند، این است که آنچه که به ما ضربه زده؛ غیر انقلابی بودن است که این موضوع در هر قالبی جا پیدا کند برای ما مضر می باشد.

سخنگوی جبهه پایداری  گفت: از همان ابتدا هم ما گفتیم که مجلس باید کارآمد و انقلابی باشد و این موضوع فعلا برای ما از همه چیز مهم‌تر است. هر مقدار که می‌تواند جریان انقلاب باید پر رنگ‌تر باشد؛ البته این موضوع هم بیشتر بخاطر انتخاب رئیس مجلس است، درحالی که طبق قانون باید نمایندگان رای دهند تا رئیس مجلس انتخاب شود و هرکس هم که رای آورد با هر مشخصه‌ای رئیس است، اما مجلس باید مطابق با معیارهایی که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند، انقلابی بودن خود را ثابت کند.

نشست منتخبان مجلس یازدهم برای رأی گیری هیأت رئیسه پیش از آغاز دوره جدید

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: صبح امروز نشستی با حضور جمعی از نمایندگان مجلس دهم که به مجلس یازدهم راه پیدا کرده‌اند برگزار شد.

بنابر گزارش فارس، وی افزود: در این نشست بنا بر این شد تا در روز چهارشنبه با حضور 56 نفر از منتخبین مجلس یازدهم مقدمات تدوین اساسنامه فراکسیون انقلاب فراهم و عده‌ای از اعضا مأمور تدوین این اساسنامه شوند. علاوه بر این بناست تا نشستی با حضور منتخبین مجلس یازدهم که علاقمند به عضویت در فراکسیون نیروهای انقلاب هستند، پیش از آغاز دوره جدید مجلس برگزار شود.

ابوترابی در پایان با بیان این که این تعداد حدود 220 نفر از منتخبین مجلس یازدهم را تشکیل می‌دهد، گفت: در این جلسه بناست تا در مورد رئیس و هیأت رئیسه مجلس یازدهم رأی‌گیری شود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1384387

برچسب‌ها