آیت الله ' ناصر مکارم شیرازی ' از مراجع عظام تقلید از شایعات تعیین وقت ظهور حضرت ولیعصر (عج) انتقاد کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی و شیعه سعی می ‌کنند به اعتقادات مردم لطمه وارد کنند و چون مسجد مقدس جمکران جایگاه بلندی در باور شیعی دارد و خاری در چشم دشمنان امام زمان ‌(عج) است، بیشتر مورد هجوم قرار می ‌گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی، با نفی هرگونه تعیین سال ظهور افزود: اینها از حضور نسل جوان در مسجد مقدس هراس دارند؛ اخیرا برخی ها حرکات مشکوکی هم انجام داده‌اند که اعتقادات و عبادت‌های مردم را به مسایل سیاسی سوق می ‌دهند.

وی با انتقاد از پخش برخی فیلم ‌های مستند در کشور بیان داشت: سی‌ دی‌هایی را توزیع کرده ‌اند که در واقع به اعتقادات مردم لطمه وارد می ‌کند.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: صدمه‌ هایی که اینها می‌خواهند وارد بکنند صدمه به اصل تشیع است که از خیالات واهی آنان سرچشمه می‌گیرد و به زعم خود می ‌خواهند، عقاید مردم را متزلزل کنند.

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به خیزش اسلامی مردم مسلمان منطقه تصریح کرد: در جهان اسلام و بخصوص در کشورهای مصر، تونس، بحرین، لیبی و یمن حوادث بزرگی رخ داده است و مردم این کشورها چشم به دعای مسلمانان دوخته اند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: حاکمان مصر و تونس رفتند و حاکمان بحرین، لیبی و یمن هم باید بروند؛ چون مشروعیت خود را در بین مردم از دست داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز و آثار معنوی آن یادآور شد: اگر ما بخواهیم که به ' احسن‌الحال ' که در دعای تحویل سال وارد شده است برسیم، حتما باید به حضور قلب در دعاها و عبادت‌های خودمان بیشتر توجه بکنیم و خودمان را در محضر خداوند متعال ببینیم تا اینکه خدای متعال از ما بنده‌ها راضی باشد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: باید هوای نفس و شیطان درون خودمان را نابود بکنیم و این به دست نمی‌ آید مگر با بندگی کردن خدای متعال و توجه به باری ‌تعالی.

وی افزود: داخل شدن در زمره بندگان خدا و تسلیم محض خدا بودن، معنای واقعی ' یا ایتها‌ النفس المطمئنه ' است و رسیدن به احسن‌ الحال هم با دعا و مقدمات بیرونی شروع می ‌شود که باید مقدمات را خودمان فراهم بکنیم.

/30

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۲
    0 0
    شايعات كجاست؟اينها ويدئو براي اينكار درست كرده اندو احمدي نژاد را هم جاي سر دار امام زمان جا زده اند.
  • بدون نام CA ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۹
    0 0
    شما هم که همین حرفها را می زنید حالا اگر کسی دیگر بگه بهتون برمی خوره تخیلات که حد و مرز نداره یعنی اگه کسی هزار سال پیش گفته باشه یا اگه شخص خاصی گفته باشه درسته و الا باطله ؟ خب خودتون باعث اشاعه این باورها می شید اینها نتیجه رشد بی رویه خرافات در اذهان عوام است
  • م IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۵
    0 0
    اين مستند قطعا داراي اشكالاتي هست اما در جايي از آن با توجه به روايتي كه در كتاب عصر ظهور علي كوراني نيز وجود دارد اشاره شده فاصله بين شعيب تا تقديم زمام امور به حضرت حجت(عج) 72 ماه يا 6 سال است و باتوجه به روايات، سفياني درماه رجب سال منتهي به ظهور در سوريه كودتا مي كند و به حكومت مي رسد اگر تا پايان ماه رجب امسال صبر كرديم و سفياني در سوريه كودتا نكرد ميتوانيم با قاطعيت بگوييم كه لااقل آقاي احمدي نژاد شعيب نيست