کمک مومنانه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی  به نیازمندان استان چهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) آمادگی خود را برای اختصاص ۲۰ هزار بسته معیشتی به نیازمندان این استان اعلام کرده است.

حجت‌الاسلام محمد علی نکونام شامگاه چهارشنبه در نشست هماهنگی مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مومنانه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:‌ در همین راستا باید کارگروه ویژه شناسایی و پالایش نیازمندان آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در این استان شناسایی و فعال شود.
وی افزود: در راستای اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه، باید شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از انسجام بیشتری برخوردار باشند.
نکونام تصریح کرد:‌ کمک‌های خیرخواهانه به نیازمندان مرتبط با رزمایش مواسات و کمک مومنانه نیازمند تداوم و استمرار است.
وی یادآور شد: پایگاه‌های مقاومت بسیج استان در اجرای موفق این رزمایش نقش مهم و اساسی بر عهده دارند.
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ارزش ریالی این رزمایش در استان تاکنون ۱۱۲ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی است.
سردار علی‌محمد اکبری تاکید کرد: فرمانداران برای اختصاص کمک‌های کارمندان دستگاه‌های اجرایی در قالب کسر حقوق که به صورت داوطلبانه است و برای رزمایش مواسات و کمک مومنانه به همان شهرستان اختصاص می یابد، اقدام کنند.
وی اظهار داشت:‌ شنبه هفته آینده (۲۰ اردی‌بهشت‌ماه) همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مومنانه چهارمحال و بختیاری با رمز "یا امام حسن مجتبی (ع)" از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در استان برگزار خواهد شد.
اکبری تصریح کرد: شناسایی نیازمندان واقعی آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا و کمک به آن‌ها در قالب این رزمایش از مهمترین اولویت‌های مسوولان است.
گفتنی است ، در این نشست ائمه جمعه و فرماندهان سپاه شهرستانهای ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری گزارش رزمایش مواسات و کمک مومنانه در شهرستانها را ازطریق ویدئوکنفرانس ارایه کردند.
در بحران کرونا و تعطیلی برخی از مشاغل، تعدادی از خانواده‌ها دچار آسیب اقتصادی شدند و رهبر معظم انقلاب برای جبران آن دستور اجرای رزمایش کمک مومنانه را از روز نیمه شعبان صادر کردند.
ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری ازشیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1385465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =