مراودات خانوادگی و گردهمایی‌های کوچک عامل گرفتاری بیشتر افراد به کرونا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: علی رغم برداشته شدن محدودیت‌ها که یکی از علل شیوع بیماری می‌تواند به حساب بیاید اما مصادیق نشان می‌دهد بیشتر گرفتاران به کرونا کسانی هستند که مراودات خانوادگی داشته یا در گردهمایی‌های کوچک حضور پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری،  دکتر مجید شیرانی با تاکید بر اینکه تعداد افرادی که در مواجهه‌های اتفاقی در جامعه به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند، بسیار کم هستند، بیان کرد: اگرچه تاکید می‌شود مردم برای حضور در جامعه احتیاط لازم را به عمل بیاورند، مصرانه از هم‌استانی‌های عزیز خواهش می‌کنیم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی را بکنند و عدم برگزاری جلسات کوچک و خانوادگی را بیش از قبل در نظر داشته باشند.
وی درخصوص آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در هفدهمین روز از اردیبهشت ماه سال ۹۹ اظهار کرد: از شروع خطر اپیدمی تا کنون ۱۲۴۳ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی اشاره و تعداد آنان را ۲۵۰۹ عنوان و تصریح کرد: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۳۹۱ نفر بوده است.
دکتر شیرانی با بیان اینکه تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۳۴ نفر هستند، خاطرنشان کرد: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۷ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۴۳۳ نفر می باشد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه طی ۲۴ساعت گذشته موردی از فوت ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ ، گزارش نشده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در استان کماکان ۲۸ نفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد پیرامون آمار مبتلایان در شهرستان‌های مختلف چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: شهرستان شهرکرد به نسبت جمعیتش بیشترین آمار مبتلایان را دارد، بعد از آن شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا قرار دارند و شهرستان‌های بروجن، فارسان، بن و سامان نیز به لحاظ آمار تقریبا در یک سطح قرار دارند.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های کوچکتر با تراکم جمعیت کمتر مثل کوهرنگ، اردل و کیار نیز نسبتا تعداد بیمار کمتری دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1385565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =