نیمی از این زندانیان پیش از کنفرانس و نیمی دیگر در حین برگزاری کنفرانس آ‌زاد می‌شوند.

اختلاف میان فتح و حماس همچنان پابرجاست. در تازه‌ترین تحولات در مسیر برقراری آشتی ملی و درست چند روز پس از آنکه ساکنان غزه به منظور نشان دادن تمایل خود برای برخورداری از اتحاد ملی به خیابانها ریختند و از رهبران خود خواستند تا به نفاق پایان دهند، محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد تبادل اسرای حماس با مقام‌های فتح حاضر در غزه را داد. بر اساس این پیشنهاد 400 نفر از زندانیان حماس در ازای موافقت حماس با خروج مقامات فتح از غزه برای مشارکت در کنفرانس سراسری فتح، در کرانه باختری آزاد می‌شوند.

به گزارش یک عضو کمیته‌ مرکزی جنبش فتح، محمود عباس، از طریق میانجی‌های عرب به جنبش حماس ابلاغ کرده است در صورتی که این جنبش با خروج مقامات فتح از غزه برای مشارکت در کنفرانس سراسری فتح موافقت کند، فتح نیز 400 تن از زندانیان حماس را آزاد کند. نیمی از این زندانیان پیش از کنفرانس و نیمی دیگر در حین برگزاری کنفرانس آ‌زاد می‌شوند.

پیش از این جنبش حماس اعلام کرده بود که ابتدا باید زندانیان حماس آزاد شوند و پس از آن اجازه‌ خروج از غزه به مقامات فتح داده خواهد شد. برخی منابع جنبش فتح نیز پیشنهاداتی را همچون مشارکت اعضای فتح در غزه در کنفرانس سراسری این جنبش از طریق ویدئو کنفرانس مطرح کردند. این کنفرانس قرار است از فردا در بیت‌اللحم آغاز به کار کند و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت. حماس پس از به دست آوردن اکثریت آرا در آخرین انتخابات مشروع برگزار شده در فلسطین توسط نیروهای هم وطن فتح به حاشیه رانده شد و در حال حاضر کنترل نوار غزه را نیروهای حماس بر عهده دارند و کرانه باختری در اختیار فتح است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 13856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =