اولین وعده الکاظمی: حتی یک عراقی بدون پاسخ از دولت سر بر بالین نمی‌گذارد

ایسنا نوشت: نخست وزیر جدید عراق با انتشار بیانیه‌ای درباره تاخیر به وجود آمده در پرداخت حقوق بازنشستگان، تاکید کرد که حقوق آنها پرداخت خواهد شد و دولت در خدمت آنهاست.

شبکه خبری روسیا الیوم، دفتر اطلاع‌رسانی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق به نقل از او اعلام کرد: بازنشستگان و فقرا خانواده من بوده و در صدر توجه‌های بنده هستند، هرگز این گونه نخواهد بود که یک عراقی قبل از اینکه دولت به تعهداتش در قبال او عمل نکند، سر بر بالین بگذارد.

الکاظمی گفت: حقوق بازنشستگان پرداخت خواهد شد و عراق به چهره‌های معتبری که عمر خود را برای خدمت به کشور گذاشته‌اند، بی‌توجهی نمی‌کند.

یک منبع آگاه امروز (شنبه) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق ضمن اشاره به اینکه تصمیم کابینه در خصوص پرداخت حقوق بازنشستگان شامل ترتیب‌بندی اولویت‌های هزینه است، اظهار کرد: عادل عبد المهدی، نخست وزیر سابق عراق دستوری برای توقف پرداخت حقوق بازنشستگان صادر نکرد.

این منبع گفت: آنگونه که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اعلام شد، نخست وزیر سابق دستوری مبنی بر توقف پرداخت حقوق بازنشستگان صادر نکرد. کابینه قبلی پس از کاهش قیمت نفت تصمیم گرفت هزینه‌ها را اولویت‌بندی کند و تصمیمی برای توقف حقوق بازنشسته‌ها وجود نداشت.

دفتر حسن الکعبی، معاون اول رئیس پارلمان عراق روز جمعه اعلام کرد که الکعبی با الکاظمی درباره پرداخت حقوق بازنشستگان از روز شنبه توافق کرد.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1386158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =