رسیدگی به ۹۴درصد شکایات مردمی در سالی که گذشت

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از گزارش افزون بر سه هزار و ۷۰۰ مورد شکایت مردمی در خصوص تخلفات واحدهای صنفی به ستادهای خبری این سازمان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، مهدی یحیایی با اعلام این خبر اظهار کرد: از مجموع تعداد شکایات دریافتی ، ۲هزار و ۶۶۹ گزارش به صورت تلفنی ، ۷۴ گزارش حضوری و ۹۶۵ گزارش نیز به صورت کتبی ارسال شده است.

وی همچنین اذعان کرد: از مجموع این شکایات دریافتی ، تعداد ۳ هزار و ۴۸۵ مورد توسط بازرسان و کارشناسان سازمان مورد رسیدگی قرار گرفته است که ۹۴درصد کل شکایات را شامل می شود.
معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: از مجموع گزارشات دریافتی ، تعداد ۲ هزار و ۷۶ مورد با رسیدگی کارشناسان و بازرسان منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی شدند که ۵۶ درصد کل شکایات را شامل می شود  که جهت بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی ادامه داد: تعداد یکهزار و ۴۰۹ گزارش پس از بررسی های نهایی غیر متخلف شناخته شده و ۲۲۰ مورد نیز در دست بررسی می باشد. 
مهدی یحیایی با اشاره به فعالیت ۱۹۵ناظر افتخاری در استان سمنان اظهار داشت: از مجموع این تعداد شکایات در سال گذشته ، یکهزار و ۶۶۸ مورد از سوی ناظران افتخاری به ستاد خبری سازمان اعلام شده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان یادآور شد: هم استانی ها می توانند شکایات و گزارشات خود را اعم از گرانفروشی، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، عدم صدور صورت حساب ، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

46

کد خبر 1386574

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار