۰ نفر
۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۳

افرادی که دارای شغل‌های کوتاه مدت، بدون آینده و کم‌درآمد هستند بیش‌تر از دیگران به بیماری‌های روحی و روانی دچار می‌شوند.

محققان با انجام تحقیقاتی روی 7 هزار نفر در استرالیا متوجه شدند افرادی که دارای شغل‌های بد و کم‌درآمد هستند متوجه شدند داشتن این مشاغل حتی از بیکاری هم بدتر است.
در این بررسی‌ها مشخص شد میزان سلامت ذهنی افرادی که پائین‌ترین کیفیت و تجربه شغلی را دارند بدترین وضعیت را در بین افراد دارند. دانشمندان سعی کردند با در نظر گرفتن تمام شرایط شغلی، اثرات بیکاری، داشتن شغل خوب و بد را روی سلامت ذهنی انسان‌ها با نمراتی نشان دهند.
برای افراد بیکار فواید پیدا کردن یک شغل خوب و تاثیر آن روی سلامت بستگی به کیفیت آن شغل داشت. برای مثال به دست آوردن یک شغل با کیفیت که دارای شرایط خوبی است می‌تواند به اندازه 3 امتیاز سلامت ذهنی فرد بیکار را ارتقا ببخشد. اما در عوض رفتن بر سر یک کار بدون کیفیت و با شرایط بد می‌تواند تا 5.6 امتیاز سلامت ذهنی را کاهش دهد.
در مجموع این مطالعات نشان داد داشتن شغل‌های پر استرس که در طی آن فرد هیچ کنترلی روی شرایط کاری خود ندارد و به اندازه کافی نیز پشتیبانی مالی نمی‌شود نه تنها هیچ سودی برای فرد ندارد، بلکه سلامت او را نیز تهدید می‌کند.
این در حالی است که برخی افراد تصور می‌کنند هر شغلی از بیکاری بهتر است، اما این مطالعات نشان داد اثرات روانی شغل‌های کم‌درآمد روی ذهن انسان‌ها بسیار زیاد است.
مطالعات نشان می‌دهد نزدیک به 10 درصد از افراد بیکار دچار مشکلات حاد روانی هستند که حتی نیاز به بستری شدن در بیمارستان و قرار گرفتن تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی دارند. افراد بیکار با احتمال دو برابر نسبت به دیگران به طور جدی به خودکشی فکر می‌کنند.
بیزینس‌ویک، 23 مارس

13244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =