پایش وضعیت حضور ملخ‌های شکم بادمجانی در مراتع آهوان سمنان

مهزاد شادمان مسئول حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان، گفت: در پی مشاهده ملخ های شکم بادمجانی در مراتع آهوان سمنان به منظور جلوگیری از خسارت به مراتع وضعیت حضور آنها پایش می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان مهرزاد شادمان مسئول حفاظت و حمایت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان، گفت: از اوایل اردیبهشت ماه، وجود ملخ‌های شکم بادمجانی با تراکم نسبتاً پایین در مراتع گردنه آهوان شهرستان سمنان مشاهده گردیده و به دلیل تراکم آن به آستانه زیان اقتصادی نرسیده و آسیب جدی را متوجه مراتع و بهره برداران منطقه نمی‌نماید.

او افزود: یکی از آفات مهم محصولات کشاورزی، مرتعی و جنگلی ملخ‌ها هستند،گونه‌های مختلفی از ملخ‌های بومی در استان روی گیاهان مرتعی و محصولات کشاورزی فعال می‌باشند. مهمترین گونه‌ای که در سال‌های اخیر افزایش جمعیت داشته Bradyporus latipes معروف به ملخ بادمجانی یا ملخ شکم بادمجانی است.

شادمان تصریح کرد: مبارزه شیمیایی با انواع آفات از جمله ملخها، صرفا در زمانی توجیه علمی و اقتصادی دارد که شدت هجوم و تراکم آن‌ها به آستانه زیان اقتصادی برسد.
مهرزاد شادمان مسئول حفاظت و حمایت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان  بیان کرد: با توجه به مشاهده ملخ شکم بادمجانی در مراتع شهرستان از همه همیاران و حافظان طبیعت درخواست کرد در صورت مشاهده آفت مذکور، ضمن معدوم کردن، موقعیت دقیق محل را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اطلاع رسانی فرمایند.
او اظهار داشت: بهترین زمان مبارزه با این آفت قبل از تخم ریزی می‌باشد که این زمان مصادف با پورگی این حشره است و طبق نظر کارشناسان گیاهپزشکی بهترین روش کنترل، معدوم کردن آفت به روش فیزیکی می‌باشد.

مسئول حفاظت و حمایت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان در پایان اذعان داشت:که وضعیت هجوم ملخ به منطقه به دقت رصد می‌گردد و در صورت نیاز، نسبت به مبارزه شیمیایی با آن اقدام خواهد شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =