من شوهر زن مورد علاقه ام را نکشته ام؛ شاهد دروغ می گوید و شاید خودش قاتل باشد

ایران نوشت: مرد جوان که به اتهام قتل شوهر زن مورد علاقه‌اش در دادگاه محاکمه می‌شد وقتی در جایگاه دفاع قرار گرفت منکر ارتکاب این جنایت شد.

 رسیدگی به این پرونده از پاییز سال 95 آغاز شد. وقتی مأموران پلیس و بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی در جریان قتل مردی 36 ساله با شلیک گلوله قرار گرفتند بلافاصله راهی محل حادثه در سعادت آباد تهران شدند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد شلیک از پشت سر رخ داده و در بازبینی دوربین مداربسته محل جنایت مشخص شد مهرداد- مقتول- به‌دلیل پنچر شدن لاستیک خودرواش در حال تعویض لاستیک بوده که مردی نقابدار به او نزدیک شده و با خارج کردن اسلحه کمری از داخل یک پاکت، از ناحیه پشت سر او را مورد اصابت دو گلوله قرار داده و با یک دستگاه خودروی پراید سفید رنگ و به همراه راننده پراید از محل متواری شده است.

کارآگاهان، در ادامه دریافتند مهرداد متأهل بوده و دو دختر 10 ساله و 18 ماهه داشته و مترجم زبان انگلیسی بوده است.
تحقیقات پلیسی حکایت از آن داشت که مقتول دارای حسن شهرت در میان اعضای خانواده، دوستان، همکاران و همسایگانش بوده و هیچگونه سابقه درگیری و اختلاف شخصی یا مالی با کسی نداشته است.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات و با بررسی دقیق تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی مالک خودروی پراید شدند و او را دستگیر کردند.
متهم در تحقیقات با اعتراف به حضور درمحل جنایت، یکی از دوستانش به‌ نام سینا را به‌عنوان عامل اصلی جنایت معرفی کرد و گفت: سینا به من گفته بود که زن و مردی برای پدرش مشکلاتی ایجاد کرده‌اند و او می‌خواهد انتقام بگیرد من نمی‌دانستم می‌خواهد آن مرد را بکشد. وقتی از محل جنایت فرار کردیم سینا کنار اتوبان پیاده شد و بعد از مدتی برگشت و این بار اسلحه همراهش نبود.»
بدین ترتیب سینا هم دستگیر شد. وی پس از دستگیری منکر هرگونه ارتکاب جنایت شد، اما در تحقیقات پلیسی مشخص شد که او سال‌ها قبل خواستگار همسرِ مقتول بوده اما این ازدواج رخ نداده و سینا با شخص دیگری ازدواج کرده اما بعد جدا شده است. تا اینکه بعد از سال‌ها به طور اتفاقی این زن را دیده و از او خواسته که از شوهرش طلاق بگیرد و با وی ازدواج کند اما وقتی وی مخالفت کرده تصمیم به کشتن مهرداد گرفته است.
روز گذشته جلسه رسیدگی به پرونده سینا یکبار دیگر در شعبه 5 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و اولیای دم برای متهم درخواست قصاص کردند، اما سینا که پیش از این در شعبه دیگری محاکمه شده و اتهام قتل را رد کرده بود یکبار دیگر نیز اتهام قتل را رد کرد و مدعی شد به‌صورت اتفاقی اطراف بیمارستان بوده و مرتکب قتل نشده است. متهم گفت: دوستم دروغ گفته است احتمال دارد خودش این کار را کرده باشد.
او درباره اینکه اگر همراه دوستش نبوده است چطور تلفن همراه او در آن منطقه آنتن داشته است گفت: ما برای ساخت یک فیلم آپارتمانی را اجاره کرده بودیم که در مرحله پیش تولید بود.من آنجا رفت وآمد داشتم. آن روز هم آنجا بودم.
این در حالی بود که دوست سینا وقتی دوباره در جایگاه قرار گرفت گفت که او قاتل است و حتی مدعی شد سینا ماشین مقتول را پنچر کرده بود.
در پایان جلسه دادگاه آخرین دفاعیات متهمان گرفته شد و سپس قضات برای تصمیم‌گیری درباره این پرونده وارد شور شدند.
23302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =