۰ نفر
۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۲

آمریکایی ها برای بازگرداندن سعد حریری به قدرت نقشه کشیده اند

روزنامه السفیر نوشت: ارتباط خاصی و مستقیمی میان امریکا و دادگاه حریری در لبنان در روز ساقط شدن دولت 'سعد حریری' برقرار شد تا کاخ سفید با به کارگیری کیفرخواست این دادگاه به عنوان یک اهرم فشار سیاسی بتوانند سعد حریری را بار دیگر به قدرت برگردانند.

به گزارش ایرنا از بیروت، این روزنامه لبنانی امروز چهارشنبه نوشت: ارائه پیش نویس کیفرخواست توسط 'دانیال بلمار' داستان به 'دانیال فرانسین' قاضی مقدماتی دادگاه حریری در ماه اول سال جاری میلادی مقدمه ای برای صدور قریب الوقوع کیفرخواست بنابر تمایل امریکایی ها و برخی از سران اصلی گروه 14 مارس بوده است که سران این گروه در دیدار با برخی از سفرای کشورهای غربی در لبنان این موضع را صراحتا اتخاذ کرده بودند.
السفیر تأکید کرد: ولی رویدادهای کشورهای عربی به خصوص مصر و سقوط دولت حسنی مبارک رییس جمهور مخلوع این کشور باعث از بین رفتن نقشه صدور کیفرخواست به عنوان مقدمه ای برای دگرگون کردن معادله قوای سیاسی در لبنان و متهم کردن حزب الله شد.
این روزنامه لبنانی تأکید کرد: این امر باعث شد که صدور کیفرخواست دادگاه حریری از اولویت دستور کار امریکا خارج شود به خصوص اینکه صدور این کیفرخواست در زمانی که جهان مشغول و سرگرم تحولات منطقه ای است، تأثیر چندانی بر جای نخواهد گذاشت.
السفیر چندی پیش نیز افشا کرده بود که سعد حریری در نامه ای محرمانه از طریق وزیران خارجه قطر و ترکیه به حزب الله و'بشار اسد' اعلام کرده که درصورت بازگشت به قدرت حاضر است علاوه بر نادیده گرفتن دادگاه پدرش، از سلاح حزب الله نیز حمایت کند ولی حزب الله این درخواست وی را نپذیرفته است.
حزب الله لبنان در موضع خود جدی بوده و به خاطر تسلیم شدن کیفرخواست این دادگاه به 'دانیال فرانسین' قاضی مقدماتی این درخواست سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان را نپذیرفته است.
گفتنی است دولت سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان با استعفای 11 وزیر سقوط کرد و در حال حاضر نجیب میقاتی به عنوان نخست وزیر جدید لبنان انتخاب شده و در حال حاضر تلاش می کند دولت جدید خود را تشکیل دهد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =