استاندار:‌قم همچنان در دل بحران کرونا قرار دارد

ایرنا نوشت : استاندارقم گفت: رسیدن به شرایط آرامش نسبی در مساله کرونا به معنی عادی‌سازی اوضاع و یاسفید شدن وضعیت کرونایی نیست و این استان قم همچنان در دل بحران کرونا قرار دارد.

بهرام روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن کرامت استانداری قم، اضافه کرد: مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای حفظ وضعیت موجود و جلوگیری از شیوع مجدد کرونا باید به پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند.

وی یادآور شد: ازآنجایی‌که نخستین مورد ابتلای کرونا در قم کشف شد عملا امکان پیشبرد اقدامات پیشگیرانه در این استان برخلاف استان‌های دیگر از بین رفت.

استاندار قم اظهار داشت: اجرای طرح‌های فاصله‌گذاری اجماعی و هوشمند به افزایش تاب‌آوری نظام سلامت ،نظام اقتصادی و اجتماعی قم منتهی شد.

وی گفت: برخوردهای قهری نظامی و اپیدمی گله‌ای هر دو در مدیریت و کنترل کرونا شکست‌خورده است و در کشور ما جواب نمی‌داد.

استاندار قم بیان کرد: در کشور به‌موازات فعالیت واحدهای تولیدی و تامین مایحتاج روزمره سیاست قرنطینه خانگی نیز به شکل مطلوبی دنبال شد.

پایبندی ۹۲ درصد مردم قم به اصول فاصله‌گذاری اجتماعی

سرمست اظهار کرد: ۹۲درصد از مردم و اصناف قم به فاصله‌گذاری اجتماعی پایبند بودند و بهترین عملکرد را در بین استان‌های کشور داشتند.

وی اضافه کرد: میانگین کشوری عمل به طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند ۸۳ درصد بوده‌است.

استاندار قم اظهار داشت: در شب‌های قدر هم از مردم قم درخواست می‌کنیم که به اصول فاصله‌گذاری اجتماعی پایبند باشند.

وی گفت: به دنبال دریافت "نشانی" از ستاد ملی مبارزه با کرونا به واحدهای موفق در رعایت فاصله‌گذاری هوشمند هستیم.

سرمست اظهار کرد: واحدهایی که این نشان را دریافت کنند در پرداخت تسهیلات و مباحث تشویقی در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: در روزهای شیوع کرونا کارکنان بانک‌های استان بیشترین نقش را در بین کارمندان دستگاه‌های اجرایی داشته و عده‌ای از آنان نیز براثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

سرمست گفت: برای مدیریت کرونا در قم علاوه بر ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی، فعالان اقتصادی، خیرین و گروه‌های مردمی و جهادی  نیز عملکرد مطلوبی داشتند.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

نقش تعیین‌کننده بانک‌ها در جهش تولید

سرمست در ادامه سخنان خود بابیان اینکه بانک‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در جهش تولید دارند، خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید انتظار می‌رود بانک‌های استان نقش بیشتری را در مسیر تولید و اشتغال داشته باشند.

استاندار قم تصریح کرد: عملکرد کلی بانک‌های دولتی و تجاری قم در مسیر تولید و اشتغال مطلوب بوده و باید منابع و تسهیلات بانک‌های خصوصی نیز در مدار تولید قرار بگیرد.

وی گفت: عملکرد بانک‌های خصوصی قم با منابعی که در اختیاردارند قابل‌قبول نبوده و باید روند فعالیت آن‌ها اصلاح شود.

وی تصریح کرد: ۲۶ واحدی که بانک‌ها به دلیل بدهی آن‌ها را به تملک خود درآورده‌اند در سال جهش تولید باید به مدار تولید بازگردد.

استاندار قم اظهار داشت: جهش تولید مستلزم همراهی و همکاری سیستم بانکی است، حمایت سیستم بانکی برای رسیدن به اهداف تولید و اشتغال مهم‌تر از تمام بخش‌های تأثیرگذار دیگر است.

سرمست بیان کرد: مجموعه مدیریت قم با افزایش اختیارات بانک‌های قم در سقف تسهیلاتی پرداختی نظر مساعد دارد و این مساله را بانک مرکزی دنبال خواهد کرد.

بانک‌های قم مشاغل و واحدهایی که در اثر کرونا آسیب‌دیده‌اند را شناسایی کنند تا رویکردی منطقی درباره با آن‌ها دنبال شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =