۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
محتکر ۹ دستگاه خودرو در قم دستگیر شد

ایرنا نوشت :جانشین فرمانده انتظامی استان قم از کشف ۹ دستگاه خودرو پراید احتکار شده به ارزش ۳ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال در قم و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ بهادر اسماعیلی در گفت‌وگویی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار خودرو در یکی از پارکینگ‌های سطح شهر، بلافاصله مأموران پلیس آگاهی استان و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی مرجع قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی استان برای بررسی موضوع به محل مذکور اعزام شدند.

وی گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد خودروها مدت طولانی پس از تولید به این محل منتقل و به مسئول پارکینگ سپرده‌شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: در ادامه برای جلوگیری از سوءاستفاده و جابجایی؛ خودروها برابر دستور مقام قضایی به پارکینگ طرف قرارداد ناجا منتقل و نسبت به شناسایی مالکان خودرو از طریق استعلام از بانک‌های اطلاعاتی اقدام و مشخص شد نشانی اغلب مالک‌های خودرو یکسان اما مشخصات هویتی آن‌ها متفاوت است.

اسماعیلی افزود: با تحقیق از افرادی که خودرو به نام آن‌ها ثبت‌شده بود، خریدار اصلی خودرو شناسایی و نامبرده پس از حضور در پلیس آگاهی، مسئولیت نگهداری و مالکیت تمام خودروهای توقیفی را پذیرفت و اذعان کرد، خودروها را اوایل دی‌ماه ۱۳۹۸ از نمایندگی تحویل گرفته و به پارکینگ منتقل کرده است.

وی گفت: درنهایت پرونده تشکیل‌شده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد و هم‌اکنون در حال رسیدگی است.

پلمب سه واحد عرضه پوشاک والبسه متخلف در قم

رییس پلیس امنیت عمومی استان قم نیز از پلمب سه واحد عرضه پوشاک والبسه متخلف در قم خبر داد و گفت: متصدیان این واحدهای صنفی بر خلاف مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کرده بودند.

سرهنگ پیام کاویانی اظهار داشت: در ماه گذشته ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و سلامت عمومی مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از ۶۲ باب واحد صنفی عرضه پوشاک و البسه بازدید کردند.

وی افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پس از ارزیابی‌های لازم، سه واحد صنفی عرضه البسه و پوشاک را به علت نقض اقدام‌های پیشگیرانه ویروس کرونا توسط متصدیان و نادیده گرفتن ابلاغیه‌های صنفی پلمب کرده و به متصدیان ۶ واحد صنفی اخطار داده و ۳۹ واحد تذکر لسانی دریافت کردند.

وی با اشاره به اخذ دستور قضایی، گفت: پس از محرز شدن تخلفات صورت گرفته و همچنین بی‌توجهی متصدی واحد صنفی به مصوبات طرح سراسری فاصله‌گذاری اجتماعی این واحدها پلمب شدند.

وی از شهروندان خواست، با معرفی صنوف متخلف از طریق شماره تلفن ۱۱۰ پلیس را در تامین بهتر امنیت و پیشگیری از شیوع بیماری مهلک کرونا یاری کنند.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =