۷۰درصد مددجویان بهزیستی قزوین مهارت حرفه ای ندارند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از کل جامعه تحت پوشش بهزیستی استان، ۷۰درصد مهارت لازم جهت اشتغال را ندارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در جلسه شورای مهارت استان با بیان اینکه صد هزار نفر در خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند؛ گفت: ۲۲هزار و ۴۵۸ نفر از عائله بهزیستی بین ۱۸ تا ۵۵ سال می باشند که واجد شرایط اشتغال و فاقد مهارت هستند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: ۲۸ هزار معلول در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۶۳ نفر معلول خفیف و متوسط می باشند.
وارثی عنوان کرد: همچنین ۲ هزار و ۳۹۵ نفر زن سرپرست خانوار،۲ هزار نفر بهبودیافته اعتیاد و ۲ هزار نفر فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست شامل خانواده بزرگ بهزیستی استان هستند که از این تعداد ۷۰ درصد فاقد مهارت می باشند.
او افزود: در سال ۹۸ تعهد اشتغال بهزیستی استان ۶۷۰ نفر بود که در این راستا برای ۷۰۲ نفر با احتساب قانون سه درصد، تسهیلات بانکی، بیمه خویش فرمایی و... برای جامعه هدف اشتغال ایجاد شد که مستلزم مهارت حرفه ای است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین با ارائه پیشنهاداتی در خصوص حرفه آموزی جامعه هدف بهزیستی تصریح کرد: پراکندگی مراکز فنی و حرفی ای مطابق پراکندگی جامعه هدف ما نیست بنابراین توسعه بخش خصوصی لازم است از مرکز شهر به حاشیه شهرها و روستاها وارد شود.
وارثی ادامه داد: رشته های آموزشی فنی و حرفه ای نیازمند به روز شدن، کاربردی شدن و مطابق بازار کار و نیاز مردم است.
این مقام مسئول بیان کرد: متاسفانه عمده رشته های فنی و حرفه ای در بهزیستی کارآمد نیست و امکان بهره مندی از این حرفه ها برای برخی معلولان مانند نابینایان و ناشنوایان وجود ندارد و از طرفی به دلیل ارایه این آموزش ها در بخش خصوصی امکان پرداخت هزینه ها از سوی مددجویان وجود ندارد که اگر امکان داشته باشد این امر در قالب یارانه آموزشی انجام شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =