۱۸۳زندانی قزوینی جرائم غیرعمد در انتظار حمایت خیران

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در حال حاضر تعداد ۱۸۳نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان در انتظار حمایت خیران هستند که مجموع بدهی این افراد بالغ بر ۴۸میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین قدرتی، رییس کل دادگستری استان قزوین در حاشیه برنامه  تلویزیونی نفس ماه با محوریت جشن گلریزان گفت: شب قدر شب نزول یکباره قرآن بر قلب مبارک پیامبر اکرم(ص) است، شب بخشش گناهان، شب توبه و استغفار، دعا و نیایش، اوج و پر کشیدن در فضای نیایش و بندگی است.
او افزود: شب قدر بهترین فرصت برای طلب بخشش و آمرزش گناهان از خداوند است و پروردگار در این شب عنایت ویژه ای به بندگان خود دارد و در واقع آن را بهانه ای جهت آمرزش بندگان خود قرار داده است.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان کرد: خیران با اقدامات خود که در جهت گره گشایی از مشکلات مردم است، مظهر بخشش خدای متعال هستند و سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده و با کار ارزشمند خود سنتی حسنه را در جامعه ثبت و ضبط می کنند و این خود سبب نزول رحمت الهی بر بندگان می شود.
مقام ارشد قضایی و رییس ستاد دیه استان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است تا هر شخصی در انجام اقدامات خیر خواهانه و همچنین در احسان و نیکی تلاش کند تا از دیگران سبقت بگیرد. امسال نیز مثل هر سال از اول ماه مبارک رمضان کاروان احسان و نیکوکاری حرکت کرده است و آن چه که مهم است شرکت در این کاروان نیکوکاری است و مقدار مبلغ کمک مهم نیست.
او گفت: در سال گذشته میزان کمک های خیرین یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان بوده که سبب شد ۲۱۰ نفر از زندانیان آزاد شوند.
رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۸۳ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان تحمل کیفر می کنند؛ گفت: مجموع بدهی این افراد بالغ بر ۴۸میلیارد تومان است و تاکنون ۹۰۰ میلیون تومان توسط خیرین به ستاد دیه کمک شده که با این مبلغ ۵۱نفر از زندانیان واجد شرایط آزاد و یا در شرف آزادی هستند.

قدرتی در ادامه تصریح کرد: مهم ترین و بزرگترین خیرین خود شاکیان پرونده ها هستند که باگذشت می توانند موجبات آزادی تعداد زیادی از زندانیان را فراهم کنند.
این مقام مسئول اظهار کرد: کمک های خیران به ستاد دیه نباید تنها مختص جشن گلریزان باشد و امیدواریم این کمک ها در طی سال نیز ادامه داشته باشد تا بتوانیم زندانیان بیشتری را آزاد کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =