تولید محلول‌های ضدعفونی در ۲۱ واحد تولیدی استان آذربایجان‌غربی همزمان با اپیدمی کرونا

معاون غذا و داروی آذربایجان‌غربی با اشاره به اشباع رسیدن بازار عرضه محلول‌های ضدعفونی طی ۲ هفته بعد از شروع بروز ویروس کرونا گفت: از ابتدای اپیدمی این بیماری ۲۱ واحد مجوز تولید این محلول‌ها را اخذ کردند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جلال غفارزاده در این خصوص گفت: با شیوع بیماری کرونا و نیاز بازار برای محلول‌های ضدعفونی، توانستیم بازار را از این محلول‌ها در کمتر از ۲۰ روز به مرحله اشباع برسانیم به‌طوری که در حال حاضر  این اقلام در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر به وفور موجود می‌باشد.

وی گفت: به منظور رفع نیاز شهروندان به محلول‌های الکلی ضدعفونی کننده، الکل‌های بسته‌بندی ۷۰ درجه به میزان ۹۸۱۲۶ لیتر و الکل ۹۶ درجه به میزان ۲۲۶۲۶ لیتر، ابتدا از طریق انجمن داروسازان و سپس از طریق دو شرکت دارویی در سطح کلیه داروخانه‌های استان توزیع شد و با کمک داروسازان توسط ۲۸ داروخانه‌ معین و در بسته بندی‌های کوچک آماده‌سازی و در دسترس مردم قرار گرفت.

معاون غذا و داروی آذربایجان‌غربی افزود: در فاز سوم برنامه، در راستای صدور مجوزهای بهداشتی جهت تولید محلول‌های الکلی ضد عفونی کننده، بیش از ۱۰۰ مورد درخواست از نظر امکانات ساختمانی، تجهیزات خط تولید و آزمایشگاهی و نیز مدارک مربوطه بررسی شد و در نهایت ۳۰ مورد پروانه، به ۲۱ واحد تولیدی (۱۱ واحد در سطح شهرستان ارومیه، ۴ واحد شهرستان خوی، ۲ واحد ماکو، ۲ واحد مهاباد، ۱ واحد نقده و ۱ مورد میاندوآب ) صادر شد.

وی گفت: این واحدها با حداکثر ظرفیت وارد مدار تولید شدند و ۷۵۶۵۰۵ لیتر ژل و محلول ضد عفونی الکلی تولید گردید که از این میزان ۵۷۷۳۱۷ لیتر جهت رفع نیاز استان توزیع شد.

وی گفت: در فاز چهارم؛ با هدف کاهش بار تقاضا از بازار، آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و داروی استان به صورت شبانه‌روزی بالغ بر ۱۱ هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده بر پایه الکل و طبق پروتکل اعلامی سازمان بهداشت جهانی (WHO) تهیه و برای رفع نیاز اولیه کادر در سطح مراکز درمانی و واحدهای ستادی دانشگاه توزیع شد.

غفارزاده خاطر نشان کرد: به همت معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی حواله‌های الکلی به میزان ۲۴۸۶۶ لیتر الکل اتیلیک ۹۶ درصد صادر و الکل مذکور به صورت فله در اختیار مراکز تابعه دانشگاه جهت تولید محلول ضد عفونی کننده قرار گرفت؛ به عبارتی مجموعه واحدهای بهداشتی و درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی که خود بزرگترین مصرف کننده محلول‌های ضدعفونی کننده بودند در همان روزهای اول متفقا به بزرگترین تولید کننده محلول‌های ضدعفونی کننده برای مصرف خود و کارکنان تبدیل شدند.

معاون غذا و داروی آذربایجان‌غربی ادامه داد: تا قبل از عقد قرارداد شرکت‌های تولیدی با شرکت‌های توزیعی، معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی از طریق جلب مشارکت انجمن داروسازان استان در ۵ مرحله ۳۶۴۳۵۴ لیتر در گالن‌های۱۰ لیتری و ۵۰۰ سی سی به کلیه داروخانه‌های استان توزیع نمود که نیاز شهروندان در روزهای اولیه مواجهه با ویروس کرونا مرتفع شد و در ادامه از طریق صدور ۱۳۰۹ فقره حواله به میزان ۴۸۱۸۲۵ لیتر محلول ضد عفونی کننده، کلیه نیاز دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی اعم از بانک‌ها، بهزیستی، کارخانجات، موسسات خیریه، مراکز نگهداری سالمندان، استانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، مراکز انتظامی و... مرتفع شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =