معاون استاندار :  باید پروتکل بهداشتی دربازگشایی مدارس رعایت شود

ایرنا نوشت:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت، گفت: این اقدام با دقت و حساسیت لازم انجام گیرد.

جعفر مردانی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این استان افزود: از آنجا که در رابطه با شیوع ویروس کرونا با موضوع ناقلان سالم نیز روبرو هستیم می‌طلبد تا در بحث غربالگری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس با دقت و حساسیت لازم اقدام شود.
وی ادامه داد: پوشیدن دستکش و ماسک برای دانش‌آموزانی که قصد حضور در مدارس دارند، الزامی است و معلمان و دبیران در تهویه کلاس‌ها، بازگذاشتن درب کلاس‌ها و فاصله‌گذاری مناسب نیکمت‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
مردانی، با تاکید بر همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای استان در خصوص بازگشای مدارس، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها موظفند در حیطه اختیارات خود آموزش و پرورش را برای اجرای مطلوب بازگشایی مدارس یاری دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نقش آموزش و پرورش در رشد و پیشرفت جوامع بر کسی پوشیده نیست از همین رو باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای انجام هر چه بهتر روند تحصیل دانش‌آموزان استفاده کرد.
مردانی، پیشنهاد داد تا نماینده اولیاء دانش‌آموزان نیز در جلسات شورای آموزش و پرورش استان حضور پیدا کرده و در تصمیم‌گیری‌ها شرکت کند.
رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تشریح پروتکل‌های بهداشتی در خصوص بازگشایی مدارس استان، اظهار داشت: مدارس با تهیه آب ژاول و محلول‌های ضدعفونی کننده از مراکز بهداشت مدارس، پیش از بازگشایی گندزدایی و زمینه برای ورود دانش‌آموزان فراهم شود.
سید راشد جزایری افزود: همچنین وجود صابون مایع و محلول‌های ضدعفونی کننده دست در مدارس ضروری است و دانش‌آموزان باید مجهز به ماسک و دستکش باشند.
وی، رعایت فاصله‌گذاری بین نیمکت‌های مدارس را الزامی دانست و گفت: بوفه مدارس حق ارائه خدمات ندارد و از ارائه هرگونه ساندویچ‌های دست‌ساز در مدارس باید به جد جلوگیری شود.
رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به غربالگری معلمان و دانش‌آموزان از روز ۲۷ اردیبشت، خاطر نشان کرد: چنانچه مورد مثبتی مشاهده شود سریع وارد عمل خواهیم شد.
گفتنی است،  با شیوع ویروس کرونا در کشور مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری تعطیل شدند اما آموزش به صورت مجازی تداوم یافت.
ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.
در سال تحصیلی جاری ۲۰۷ هزار و ۱۱۷ دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۶۰۰  مدرسه و حضور بیش از ۱۴ هزار نیروی فرهنگی در چهارمحال و بختیاری مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =