وقف یکی از ابزارهای تحقق جهش تولید است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: وقف یکی از نهادهای متاز دینی است که اگر به‌خوبی نهادینه شود می‌توانند زمینه تحقق جهش تولید را در شرایط کنونی کشور فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی در جلسه کارگروه عمرانی و سرمایه‌گذاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌های نیکی است که از گذشتگان به ما رسیده است.
وی افزود: باید تلاش کنیم تا با تعریف طرح‌های سرمایه‌گذاری با اولویت تولید و ایجاد اشتغال زمینه شکوفایی بیش‌ازپیش موقوفات استان را فراهم کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: با توجه به گستردگی استان سمنان و تنوع موقوفات ازنظر کاربری آنها، زمینه کار در موقوفات استان زیاد است و باید تلاش شود از ظرفیت‌های موجود  حداکثر استفاده بشود.
وی عنوان کرد: باید تلاش شود تا موتور فعالیت‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در موقوفات شتاب بیشتری گرفته و با سرعتی بیشتر از گذشته کار کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین تدینی گفت: وقف پشتوانه اقتصادی دین اسلام است و اگر پویا شود ما دیگر در جامعه مشکلی در حوزه مسائل دینی، مذهبی و اجتماعی نخواهیم داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: هرچند اقشار مختلف مردم از زمان تولد تا زمان مرگشان به شیوه‌های مختلف با وقف سروکار دارند، اما متأسفانه به‌خوبی با آن آشنا نبوده و شیرینی و حلاوت آن را درک نمی‌کنند که باید کمک کنیم تا فلسفه وقف در جامعه بیشتر از گذشته عملیاتی شود و اقشار مختلف جامعه آثار و برکات وقف را لمس کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1388150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =