۰ نفر
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
موقوفات امانتی بزرگ در دست متولیان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: موقوفات امانتی در دست متولیان و وظیفه متولیان امانت‌داری است، امانتی که باید به نحو احسنت آن را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در همایش متولیان موقوفات که در دامغان برگزار شد، افزود: وقف و صیانت از موقوفات یک کار عظیم و خطیر است.
وی تصریح کرد: وقف برکات و آورده‌های زیادی همچون رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی برای جامعه دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: در طول صدسال گذشته عده‌ای از برکات وقف استفاده کرده‌اند و امروز برطرف کردن مشکلات توسط وقف موردبررسی قرارگرفته است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی تأکید کرد: اگر این امانت را نگهداری نکنیم باید در مقابل افراد زیادی پاسخ‌گو باشیم و انسان باید در قیامت در مقابل افراد مختلف پاسخ‌گو باشد.
وی بیان کرد: اگر این امانت به‌درستی حفظ نشود خطرات بسیار زیادی دارد، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند متولیان و اوقاف وظیفه‌ای بزرگ و خطیر در پیش دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: امام رضا(ع) در پیامی خطاب به شیعیان آن‌ها را سفارش کردند به مراقبت از شیطان و همچنین صادق بودن و حفظ امانت و به امانت‌داری سفارش کرده است و ما باید در حفظ امانت کوشا باشیم.
وی اظهار داشت: امانت‌داری در اوقاف باید موردتوجه قرار گیرد و عواملی که باید به آن توجه داشته باشیم عمل بر طبق نظر واقف با تمام قیودی که در وقف نامه ذکرشده است.
وی بیان کرد: همچنین از دیگر موارد پیگیری به‌روزرسانی اجارات است، پیگیری در اجارات از حیث نرخ عادلانه روز، عمل بر طبق قوانین و مقررات حاکم بر ادارات است که باید تمام آن قوانین موردنظر باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی تصریح کرد: قوانین در مجلس توسط فقهای شورای نگهبان تأییدشده است درنتیجه جنبه شرعی پیدا می‌کند.
وی افزود: از سال 90 اقدامات جهت بروز رسانی‌ها انجام شد و زیرساخت‌ها فراهم شد و اقدامات خوبی را شاهد هستیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تأکید کرد: در مواردی که تصرفات غیرقانونی انجام‌شده بود، پیگیرها انجام شد و رفع تصرف صورت گرفت.
وی افزود: از اوایل سال 93 مصوب شد که تمام برنامه‌های موقوفات به‌صورت سامانه‌ای تنظیم شود، ازاین‌رو نظارت بر موقوفات بیشتر شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین واحدی اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با نظارت بر موقوفات باعث شده قوانین به‌صورت کامل اجرا شود.
وی بیان کرد: امروزه نیاز است متناسب با نیازهای روز جامعه موقوفات ایجاد شود

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =