۸۰۰ متر دام صیادان غیرمجاز در تالاب چغاخور کشف، ضبط و معدوم شد

ماموران یگان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در عملیات‌های جداگانه، موفق به دستگیری ۳ نفر متخلف صیدغیرمجاز و کشف ۸۰۰ متر دام شدند. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در تالاب چغاخور با همکاری جوامع محلی دوستدار طبیعت و نیروهای انتظامی در عملیات‌های جداگانه با صیادان غیرمجاز برخورد کردند. 

ماموران در جریان گشت و کنترل و پایش شبانه روزی با همکاری جوامع محلی حاشیه تالاب ۸۰۰ متر دام انتظاری صید غیرمجاز ماهی را در این تالاب کشف و جمع‌آوری و معدوم کردند. 

در عملیات دیگری ماموران با همکاری نیروهای انتظامی موفق به دستگیری ۳ نفر متخلف صیدغیرمجاز شدند. این متخلفان شبانه اقدام به صید ماهی در این تالاب کرده بودند. از آنان ۸۸ قطعه ماهی به همراه آلات و وسایل صید و ۵۰۰ متر دام انتظاری صیادی کشف و ضبط شد. این متخلفان با تشکیل دوفقره پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند. ماهیان کشف شده نیز با هماهنگی و دستور قضایی بین نیازمندان توزیع شد. 

براساس قانون، شکار و صید در فصول و ساعات ممنوع علاوه بر جبران ضرر و زیان زیست محیطی، مشمول مجازات نقدی از بیست و دو میلیون و پانصد هزار ریال تا چهل و پنج میلیون ریال یا حبس از ۹۱‌ روز تا ۶ ماه محکوم می‌شود. 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1388779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =