۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
ماجرای تخریب ملک در بافت سنتی شوشتر

تخریب یک بنای مسکونی در بافت سنتی «شوشترنو» در شهر شوشتر و با مجوز شهرداری، موجب اعتراض فعالان اجتماعی شد.

به گزارش خبرآنلاین از شوشتر ؛عباس اسکندری‌نیا ، در رابطه با ملک تخریب شده در منطقه شوشترنو اظهار کرد: مجوز صادر شده برای بنای منطقه شوشترنو توسط معاونت معماری و شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری شوشتر صادر شده است.

‎وی افزود: با توجه به سیستم اداری شهرداری، برای تسریع در روند تصمیم‌گیری‌ها، به معاونت‌ها و مسئولان اداره‌های زیر مجموعه تفویض اختیار داده شده و به همین دلیل در خصوص پرونده ملک تخریب شده باید اطلاعات دقیق را اخذ نمایم.

‎شهردار شوشتر با تاکید بر برخورد با خاطیان احتمالی این موضوع بیان داشت: اگر بعد از بررسی به این نتیجه برسیم که تخلف، لابی یا هر مسئله غیر قانونی دیگری در این موضوع دخیل بوده، مطمئناً با متخلفان برخورد قاطع خواهیم نمود.

‎وی اضافه کرد: در این خصوص فرماندار و دادستان محترم شهرستان جهت شفافیت این موضوع و چگونگی صدور این مجوز پیگیری نموده‌اند و اعلام کرده‌ام که در صورت تحقق تخلف در این موضوع، خاطیان را  معرفی و خواهان برخورد جدی هستم.

‎وی همچنین با اشاره به وضعیت قرارگیری ملک تخریب شده از لحاظ حریم میراث فرهنگی بیان داشت: این ملک در هسته مرکزی و بافت همگن منطقه شوشتر نو نیست و در حاشیه جنوبی بافت قرار دارد و احتمال خدشه و تغییر در بافت آثار تاریخی را بایستی کارشناسان اداره میراث فرهنگی بررسی و اعلام نظر نمایند.

‎وی گفت: ضمن قدردانی از فعالان اجتماعی و دوستداران میراث فرهنگی که طی پیگیر موضوع بودند، چنانچه اثبات گردد اشتباه یا قصوری از ناحیه شهرداری رخ داده باشد، ضمن احترام و اطاعت از قانون در صدد پاسخ گویی و جبران این مهم می‌باشیم.

شهرک شوشتر نو در شوشتر با داشتن حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۲/۷۰۹ هکتار در دهه ۵۰ شمسی طراحی و ساخته شده است. این شهرک به شکل مجتمع‌های مسکونی متراکم افقی، مطالعه و طراحی شده است و سابقه دریافت جایزه ارزشمند و بین‌المللی معماری آقاخان را نیز دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1388808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =