فاطمه معتمدآریا «منشور طلایی کوروش کبیر» را به موزه سینما اهدا کرد / عکس

در روز جهانی موزه، فاطمه معتمدآریا یکی از مهمترین جوایز بین المللی‌ خود را به موزه سینمای ایران اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با ۲۹ اردیبهشت روز جهانی موزه، فاطمه معتمدآریا جایزه منشور طلایی کوروش را به بخشی که در موزه سینمای ایران به او اختصاص دارد، اضافه کرد.

او این جایزه را به پاس چهار دهه فعالیت مستمر و تاثیرگذار در سینما از جشنواره فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوئیس دریافت کرده بود.

فاطمه معتمد آریا با تبریک روز جهانی موزه درباره دلایل این تصمیمش گفت: جایزه منشور طلایی کورش کبیر را به موزه سینمای ایران اهدا می‌کنم؛ چرا که می‌دانم در کنار مجموعه‌ای بسیار با ارزش از تاریخ سینمای ایران به خوبی حفظ و نگهداری می‌شود و در دسترس علاقه‌مندان به سینمای ایران قرار می‌گیرد.

در بخش مربوط به فاطمه معتمدآریا در موزه سینما گنجینه‌ای ارزشمند از آثار و جوایزی همچون جایزه آمریکاز (America's) از جشنواره بین المللی فیلم مونترال برای فیلم «اینجا بدون من»، جایزه هنری لانگ لوا (Langloa) به خاطر تلاش در راستای ارتقای حرفه سینما و حفظ ارزش‌های فرهنگی حرفه بازیگری و تعهد و حفظ حرمت روح سینما، جایزه بنیاد آیلکس (ILEX) برای برتری در سینمای ایران، چهار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از دوره‌های مختلف جشنواره فیلم فجر و جوایز بسیار دیگر از جشنواره‌های داخلی و خارجی وجود دارد.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1389395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد، جانباز، ایران، جانباز حق، اگر بافرهنگ، باشد، IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    7 1
    کوروش، با، فرهنگ، الهی، ودو، بال، قدرت، وعدالت،،، آسمانی، پرواز، کرد، وخدا، پرستی، را، انساندوستی، میدانست ... ودفاع، مقدس، دفاع، ازحق، وحق، اجرای، عدالت، بود،
    • US ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      25 5
      میخوای بگی صفحه کلید کامپیوترت ویرگول داره؟؟ مال ماهم داره ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
    • شمس تبریزی IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      57 28
      شکل منشور این به اصطلاح مرد آسمانی مرا یاد بلال گاز زده می اندازد
    • US ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      33 54
      شمس تبریزی، شما تقصیری نداری، اندازه سطح درک و فهمت همینه. بلالت را بخور . بهش نمک بزن دل درد نگیری
    • شمس تبریزی IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      0 0
      شرمنده ام. مثل ایرونی جماعت عادت ندارم که بر سر قبری بگریم که مرده ای در آن نیست. کورش آرام بخواب که ما بیداریم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      0 0
      هدف و نیت واقعیت از نوشتن این نظر و با اون اسم در این قسمت چی بود؟و خطاب به شخصی که با نام "شمس تبریزی"در این قسمت نظر داده:تو سطح و درکت از منشور کوروش اونقدر ضعیف و غلطه و بی ربطه؟تو اصلا میدونی چقدر عده ای از پانترکان و تجزیه طلبان زور میزنن که به کوروش و بخشی از تاریخ ایران حمله کنند ؟و میدونی چقدر سعی می کنند با معرفی یک تاریخ جعلی که اکثرا فقط بین خودشون رایجه بخش هایی از تاریخ ایرانو تحریف کنند ؟و میدونی چقدر از منشور کوروش میسوزند؟و میدونی چقدر عده ایشون هم از نقاب مذهبی و با یک ژست به ظاهر مذهبی اینکارو انجام میدن؟تو با این نظرت و با این سطح از درکت در این مورد، همونی هستی که با اسم"شمس تبریزی" گاهی چندین خط اینجا در مورد مسائل مختلف سیاسی هم نظر میدادی؟بعضیا هم به صورت کاذب آمار منفی و مثبت به نظراتو به صورت کاذب تغییر ندن.
    • به شمس تبریزی IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      1 2
      اونوقت از این شاکی میشیم که چرا مردم مسخرتون میکنند
    • JP ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      4 0
      شمس تبریزی، .... کوروش و منشور کوروش و مقبره کوروش ،.... یک نماد از دوران باشکوهی هست که وقتی غرب وجود خارجی نداشت، ایرانیان اصول حقوق بشر را به به صورت سند ثبت میکردند و به ممالک تحت حمایت خود ابلاغ میکردند و از آزادی عقیده و مذهب و برانداختن برده داری می گفتند.
  • محمدمعصومی، پیر، وجوان،،، IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    6 1
    هنرمندان، هنرپیشگانی، هستند، که، بازیگر، نیستند، ونمایش آنان، سینمای، زندگی، است، پیر،وجوان،،، پیر، تجربه، یا، جوان، تازه، نفس،،، معتمدآریا، هردو، است،
  • به خبرآنلاین IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    2 0
    آیا شما کسی را ندارید تا روی نظرات کاربران در زیر خبرهای تان رسیدگی کند؟نظرات تجزیه طلبان و پانهایی مانند این شمس تبریزی برای شما بار حقوق دارد.
  • محمدمعصومی، IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    5 0
    کسیکه، خود، را، پشت نام، دیگران، پنهان، می‌کند، دورو، است، واز، شمس، تبریزی چیزی، نمی‌داند،،،
  • محمدمعصومی،،، IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 0
    مردمی، که، دورویی، را، با، حرف، مفت، زدن، بیداری می‌دانند، ازبیداری، انسانها، چیزی، نمیدانند،،، وحتی، معنی، دفاع، مقدس، حق، را، نمیدانند،،،