پرداخت ۱۷۳فقره تسهیلات رونق تولید در قزوین

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: سال گذشته ۱۷۳فقره تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان در بخش‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی به مبلغ ۵۳۸ میلیارد تومان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عزیزالله افضلی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: در بخش تسهیلات بازسازی و نوسازی ۳۵فقره به مبلغ ۱۱۲میلیارد تومان و در بخش تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در بخش صنعت ۲۱فقره به مبلغ ۱۴۷میلیارد تومان پرداخت شده است.
او افزود: هدف گذاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و فلسفه ایجادی آن در وزارت صنعت، معدن و تجارت بر مبنای شعارهای اقتصادی در سال‌های اخیر است که مقام معظم رهبری برای حل مشکلات اقتصادی کشور انتخاب کردند.
افضلی بیان کرد: تحقق این شعارها پیرامون اقتصاد کشور نیازمند توجه ویژه همه دستگاه‌ها در هم افزایی به منظور ایجاد رونق تولید است که باید در سال جهش تولید به صورت جدی شاهد افزایش این رویکردها باشیم.
او با اشاره به شیوع کرونا در کشور و استان، افزود: به دنبال شیوع این بیماری شرایط برای کشور و حوزه تولید سخت شد اما اتفاقات خوبی هم در حوزه تولید رخ داد و بسیاری از پتانسیل‌های ناشناخته صنعت استان مورد توجه قرار گرفت.
افضلی گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی حتی در این شرایط اقتصادی از وضعیت موجود ابراز رضایت می‌کنند چون بسیاری از ظرفیت‌های موجود ناشناخته فعال شده و به بهره برداری رسیده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان در حوزه تحریم، هزینه‌های گزافی را پرداخت می‌کنند، افزود: از نمایندگان بخش‌های دولتی انتظار داریم که دست تولیدکنندگان را در این شرایط بگیرند و قوانین و مقررات موجود را تا حد ممکن برای کمک به واحدهای تولیدی استان تفسیر و بررسی کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اجرای مصوبات ستاد تسهیل استان، گفت: ۲۶ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرایی نشده است که بخشی از آنها در دست اقدام، تعدادی مربوط به دستگاه‌های خارج از استان و بعضی به سازمان‌های استانی مربوط می‌شود.
افضلی افزود: اجرا نشدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که هم ارز قانون هستند از سوی دستگاه‌های استانی قابل پذیرش نیست.
او بیان کرد: این مصوبات اگر مغایرت قانونی دارند باید به دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به صورت مکتوب ارسال شود تا بعد از اصلاح وارد مرحله اجرا کردند.
این مقام مسئول تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در سال جهش تولید در جهت منافع مردم از تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان گام برداریم و با اجرای این مصوبات در کاهش نرخ اشتغال، بیکاری و بزه اجتماعی کمک کار مردم باشیم.
استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1389571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =