بسیج تمامی امکانات خراسان جنوبی برای مبارزه با ملخ صحرایی/ جای نگرانی نیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی امکانات استان بسیج شده‌اند تا برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی اقدام کنند گفت: جای نگرانی نیست درخواست تهیه سم از سازمان حفظ نباتات انجام شده است.

به گزارش خبرآنلاین از بیرجند، ملخ‌های زرد رنگ صحرایی میهمانان ناخوانده‌ای از کشور پاکستان هستند که یک ماهی شده میهمان چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی هستند. میهمانانی که در مدت یک ماه از حضورشان روز به روز در حال افزایش هستند و گویا قصد تمام شدن ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در بیرجند گفت: کار مبارزه با ملخ‌ها و پوره‌ها درحال انجام است و تمام تلاش همکاران در شهرستانها مبارزه موثر و به موقع با این نوع آفت است و در این راستا همه امکانات را در اختیار چهار شهرستان قرار دادیم.

قوسی با بیان اینکه تاکنون ۲۷ دستگاه سم پاش در اختیار چهار شهرستان مرزی قرار گرفته افزود: تاکنون شش تن سم برای نابودی ملخ‌های صحرایی مصرف شده و ۷ تن  سم خریداری شده و ۸ تن سم نیز در حال خریداری است.

وی اظهار داشت: یک دستگاه یوال دی از استان خراسان رضوی ارسال و یک دستگاه دیگر از تهران در حال ارسال است و تلاش می‌شود از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده شود و تاکنون دستگاه‌ها کمک‌های خوبی داشتند و با سازمان حفط نباتات کشور هماهنگی لازم انجام شده که در صورت کمبود تجهیزات کمک کنند.

قوسی افزود: تهران وعده داد برای تهیه سم کمک کنند و با شرکت‌های مشاوره‌ای برای تامین نیرو قرداد بسته‌ایم و جای نگرانی برای مبارزه با ملخها در خراسان جنوبی نیست.

وی بیان کرد: تمامی امکانات خراسان جنوبی بسیج شدند تا در راستای مبارزه با ملخ‌ها کاری موثر و مفید انجام شود تا خسارات به حداقل برسد.

از میان مناطق درگیر با آفت زیان بار ملخ صحرایی، شهرستان نهبندان با آلودگی ۴۰ هزار هکتار بیشترین سطح آلودگی را دارد و فرماندار نهبندان از کمبود تجهیزات برای مبارزه با این آفت می‌گوید.

فرماندار نهبندان  در بیرجند اظهار داشت: بضاعت شهرستان برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی ضعیف است و آمادگی مبارزه با ملخ‌های صحرایی با این حجم وسیع را از گذشته نداشته و نداریم و نیازمند شرایط و امکانات بیشتر هستیم.

بیکی با بیان اینکه رقم اعتباری تخصیصی برای مبازه با ملخ صحرایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی کفاف تهیه سهم را نمی‌کند افزود: برای اعزام هواپیمای سمپاش به نهبندان باید تکلیف ما مشخص شود و در حال حاضر باند دوم برای فرود هواپیما به طول یک کیلومتر آماده شده و مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی نهبندان آلوده به آفت شده است و ۲۲ کانون آلوده در شش نقطه شهرستان شناسایی شده و کار مبارزه در سطح ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار انجام شده است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه وسعت هجوم ملخها در نهبندان زیاد است و امکانات و تجهیزات لازم برای مبارزه با این آفت را نداریم افزود: با وجود کمک‌های جهاد استان برای سم پاشی، نیازمند تجهیزات بیشتر هستیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1389661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =