۰ نفر
۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۵

رییس دبیرخانه مشاوران رییس جمهور گفت: رییس جمهور در هر حیطه که نظر دارد می تواند نماینده ویژه و مشاور داشته باشد.

مهدی خورشیدی آزاد رییس دبیرخانه شورای مشاورین رییس جمهور در گفت​وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که «در ساختار جدید شورای مشاورین افراد چطور انتخاب می شوند؟» گفت: در چارت جدید سیستم کار و محتوا مشخص شده است. طبق قانون اساسی رییس جمهور در هر حیطه که نظر دارد می​تواند نماینده ویژه و مشاور داشته باشد. ولی با ابلاغیه اخیر علاوه بر مشاورین، نمایندگان رییس جمهور نیز در شورای مشاورین عضواند و نظراتشان اخذ می​شود و سرانجام رای گیری می​شود. بنابراین ویژگی و مختصات مشاورین در ساختار اخیر قید نشده است.

وی همچنین در خصوص انتخاب مشاوران رییس جمهور گفت: رییس جمهور اگر به کسی نظر داشته باشد، او را معرفی می​کند ولی شورا نیز اگر در حیطه​ای به این نتیجه رسید که رییس جمهور احتیاج به مشاور دارد، نظر خود را با ایشان در میان می​گذارد.

خورشیدی آزاد، در مورد دبیرخانه شورای مشاورین نیز با بیان اینکه «دبیرخانه ذاتا کارها را تسهیل می​کند»، تصریح کرد: ما اینجا از تمامی فکرها استفاده می​کنیم. اینگونه نیست که تنها از افرادی که به عنوان مشاور رییس جمهور مطرح هستند، استفاده شود. بالاخره اساتید دانشگاه و صاحب نظر کم نداریم. باید از این افراد استفاده شود. دبیرخانه شورای مشاورین هم امور را تسهیل می​کند و هم موتور محرک و هماهنگ کننده است. همین کار نیز باعث بالابردن انگیزه می​شود تا با انگیزه بیشتری به رییس جمهور مشاوره داده شود.

مشروح این گفت و گو را طی روزهای آینده در خبرآنلاین بخوانید.

/111112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =