کارکنان روابط عمومی مشاوران امین مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: کارکنان روابط عمومی با برقراری ارتباط با جامعه هدف و حلقه مهم ارتباطی مردم و مسئولان، مشاوران امین مدیران دستگاه های اجرایی به شمار می روند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان  سمنان، حبیب الله خجسته‌پور روز دوشنبه در شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: گستردگی حوزه روابط عمومی فراتر از اطلاع رسانی و خبررسانی است و با اتخاذ رویه های اصولی این بخش مهم از دستگاه های اجرایی برای افزایش اعتماد عمومی و ارتباط مردم و مسئولان تلاش می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها باتوجه به جنس فعالیتی که دارند افرادی کاردان برای ارائه مشاوره به مدیران مجموعه خود به شمار می‌روند و روابط عمومی‌ها با تسهیل در امر اطلاع رسانی، زمینه را برای افزایش تعامل خبرنگاران و مدیران دستگاه های اجرایی فراهم می کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: آموزش روابط عمومی ها نکته بسیار درستی است که باتوجه به پیشرفت فناوری‌های روز ، اطلاع رسانی باید به افزایش آگاهی کارکنان این بخش مهم در ادارات دولتی بیانجامد.
خجسته پور افزود: در سال های نه‌چندان دور ، اطلاع رسانی های سنتی در بین روابط عمومی ها رواج داشت و در این مقطع از زمان با گستردگی فضای مجازی باید کارکنان روابط عمومی ها با دانش روز در این بخش آگاهی داشته باشند.
وی ادامه داد: دبیر شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی نظارت های دقیقی بر حُسن تولید محتوا و اقدام هایی که در عرصه اطلاع رسانی از سوی روابط عمومی ها انجام می‌شود، داشته باشد.
خجسته پور ادامه داد: انتخابات هیات رئیسه شورای روابط عمومی استان سمنان با توجه به شیوع کرونا ویروس با تاخیر انجام می شود اما از ظرفیت هیات رئیسه قبلی برای هم فکری در ارتباط با روابط عمومی استفاده شود.
وی گفت: شورای سیاستگذاری برتولید محتوا با نظارت شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در استان سمنان تشکیل شود و بر عملکرد دستگاه های اجرایی در این طرح نظارت شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: در نشست‌های بعدی شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی از کنشگران اقتصادی و اجتماعی استان دعوت شود تا در ارتباط با مباحث پساکرونا بحث و تبادل نظر شود و تولیدات خبری باتوجه به رویه های کارشناسی انجام گردد.
خجسته پور اضافه کرد: شیوع کرونا ویروس آثار مثبت و منفی قابل توجهی به همراه داشت که نیاز است در نشست های تخصصی در ارتباط با این موضوع بحث شود و به یقین کرونا ویروس تبعات اقتصادی و اجتماعی در جامعه به همراه داشت که باید نسبت به این موضوع شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان اقداماتی را برای هماهنگی افزایش تولید و فراورده های خبری انجام دهد.
وی گفت: براساس بند چ ماده ۳۷ قانون بودجه باید یک درصد از اعتبارهای دستگاه های اجرایی صرف برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی شود و دستگاه های اجرایی برای اجرای این لایحه قانونی همکاری لازم را با صدا و سیما داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: در تولیدات رادیویی و تلویزونی از تولید برنامه های غیرتاثیر گذار خودداری شود و باید با ساخت برنامه های تلویزونی جذاب، مردم نسبت به مشاهده این برنامه ها رغبت داشته باشند.
خجسته پور ادامه داد: تقدیر از روابط عمومی های برتر دستگاه های اجرایی در قالب طرح هایی که وزارتخانه های مربوط آنان انجام می دهند ، باشد چرا که نمی توان با عنایت به تنوع کاری روابط عمومی ها ، شاخص معینی برای ارزیابی تمام دستگاههای اجرایی در سطح استان تعیین نمود ، فلذا در صورت موفقیت های روابط عمومی استان در آیین های کشوری، در سطح استان نیز از این مدیران موفق روابط عمومی تشویق بعمل می آید، چراکه حوزه روابط عمومی و فعالیت های آنان متفاوت است و میزان فعالیت هایشان متفاوت می باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1389862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =