۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کشت کلزا در خراسان جنوبی ۳.۵ برابر شد

اکبری با اشاره به کشت کلزا در ۲۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی، گفت: در سال زراعی جدید سطح زیر کشت کلزا در استان نسبت به سال زراعی گذشته افزایش ۳.۵ برابری داشته است.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی :در بیرجند با بیان اینکه در سال زراعی ۹۹-۹۸ سطح زیر کشت کلزا در استان خراسان جنوبی ۲۱۷ هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار سطح زیرکشت کلزا حدود یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم کلزا برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در سال زراعی جدید سطح زیر کشت کلزا در استان نسبت به سال زراعی گذشته افزایش ۳.۵برابری داشته است.

وی با بیان اینکه امسال شهرستان‌های نهبندان، خوسف، طبس، سربیشه، زیرکوه، قاین، سرایان و درمیان دارای کشت کلزا هستند، گفت: برداشت کلزا در استان از اواسط اردیبهشت ماه شروع شده تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

اکبری  بیان کرد: محصول کلزا مطابق با سنوات قبل توسط دولت خرید تضمینی می شود که برای این منظور یک مرکز خرید در استان تجهیز و راه اندازی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال قیمت خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا به ازای هر کیلوگرم چهار هزار و ۶۶۰ تومان است که به نسبت سال گذشته حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است و در صورت مدیریت صحیح مزرعه عملکرد اقتصادی مطلوبی را نصیب کشاورز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه  از این سطح کشت ۱۶۲ هکتار زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است، تاکید کرد: کلزا کاران خراسان جنوبی علاوه بر استفاده از بذور اصلاح شده یارانه دار می توانند در صورت تقاضا از تسهیلات سرمایه در گردش یکساله نیز بهره مند شوند.

اکبری بیان کرد: در سال زراعی جاری کشت پاییزه کلزا در استان از اواسط شهریور ماه شروع شده و حداکثر تا پایان مهرماه در شهرستانهای گرمسیر ادامه دارد و برداشت آن نیز از اواسط اردیبهشت شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد و کشت بهاره از اسفند ماه تا اواسط فروردین ماه انجام می شود و زمان برداشت محصول اوایل شهریور ماه است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سال زراعی جاری علاوه بر کشت پاییزه، کشت بهاره محصول کلزا بصورت کاملا مکانیزه در ۱۰ هکتار از اراضی زراعی استان انجام شده که با توجه به شرایط اقلیمی موجود می تواند کمک بزرگی به توسعه کشت این محصول و خودکفایی در تولید دانه های روغنی باشد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1390018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =