چه اقداماتی پس از پایان به روز رسانی هسته الگوریتم گوگل در می ۲۰۲۰ نیاز است؟

گوگل به طور رسمی اعلام کرد که به روز رسانی هسته الگوریتم خود که به آپدیت می ۲۰۲۰ نامگذاری شد، به پایان رسیده است.

بسیاری از وب سایت ها بعد از آپدیت دچار افت رتبه و کاهش ترافیک شدند. این مقاله یک راهنمایی برای وب سایت هایی است که بعد از به روز رسانی دچار کاهش رتبه در سئو سایت خود شده اند.

در طول  دو هفته اخیر که گوگل الگوریتم هسته اصلی را به روز رسای کرده است، مقالات زیادی از طرف وب سایت های مختلف منتشر شده که در مسیر پاسخ گویی به سوالاتی در این زمینه بوده اند:

  • چگونه رتبه  خود را به حالت اول برگردانیم؟
  • چرا با وجود داشتن ترافیک زیاد رتبه ام کاهش یافته است؟
  • چگونه رتبه خود را حفظ کنیم؟
  • چه عواملی در بهینه سازی سایت ها در آپدیت جدید بیشتر اهمیت دارند؟

قبل از این که بخواهیم این قضیه را مورد بررسی قرار دهیم باید مفهوم شفافی از آپدیت الگوریتم های گوگل در ذهن داشته باشیم؛ در ادامه تعریف به روز رسانی گوگل، به موضوع اصلی خواهیم پرداخت.

آپدیت هسته الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل هر ساله چندین بار به روز می شوند و طی این فرایند، لزوما نتیجه هدف قرار دادن موارد خاصی از وب سایت ها نیست. آپدیت الگوریتم هسته اصلی بیشتر در الگوریتم های اصلی اتفاق می افتد که هدف آن دید جامع تر و کامل تر بر وب سایت ها و تشخیص بهتر اعتبار، اعتماد و کیفیت وب سایت نزد کاربران است.

به این نکته توجه داشته باشید که گوگل نمی تواند آنچه که باید تغییر کند را به صورت شفاف بیان کرده و نکات محرمانه الگوریتم های خود را فاش کند. اینگونه در نظر بگیرید که؛ ۲۰۰ عامل رتبه بندی وجود داشته باشد که برای گوگل از اهمیت زیادی برخوردار هستند؛ حال طی یک آپدیت الگوریتم هسته گوگل، به طور مثال ۹۵ عامل تغییر و دوباره اولویت بندی آنها تنظیم می شود. البته این فقط به عنوان یک مثال جهت شفاف سازی روند آپدیت می باشد و حقیقت دقیقا به این شکل نیست.

اگر روند تاثیر گزاری به روز رسانی را بر رتبه وب سایت ها ترسیم کنیم، خواهیم دید که الگوریتم ها هر بار به اشکال مختلفی بر سئو سایت ها تاثیر می گذارند؛ که از این جمله می توان استنباط کرد که در طول هر بار به روز رسانی جنبه های مختلفی مورد هدف قرار می گیرند.

اما چگونه از آپدیت های گوگل در امان بمانیم و مورد هدف الگوریتم ها قرار نگیریم؟

برخورد با آپدیت و به روزرسانی های گوگل و تحت تاثیر این فرایند قرار گرفتن، امری طبیعی است و برای همگان اتفاق می افتد. اقای جان مولر یکی از کارمندان ارشد گوگل در مورد به روز رسانی می گوید:

هیچ موردی نیست که بتوان از آن برای حفظ رتبه استفاده کرد و یا الگوریتم ها را مورد هدف قرار دهد. عوامل مختلف یک وب سایت گاها تکامل می یابند و این بر رتبه بندی شما موثر خواهد بود. هیچ تغییر صریح و شفافی ارائه نخواهد شد.

ایشان در پاسخ خود، پیشنهادی که برای وب مستر ها ارائه میدهد، مطالعه یک بلاگ قدیمی است که سوالات زیر را از وب مستران وب سایت ها میپرسد که در چینش استراتژی وب سایت ها کمک میکند.

  • آیا کاربران به اطلاعات ارائه شده در این مقاله اعتماد خواهند کرد؟
  • آیا این مقاله توسط یک متخصص یا علاقه مند در آن زمینه نوشته شده است که موضوع را خوب می شناسد یا به لحاظ مفهومی عمق کمتری دارد؟
  • آیا سایت دارای مقالات تکراری یا همپوشانی در موضوعات مشابه با کلمات کلیدی متفاوت است؟
  • آیا این مقاله دارای خطاهای املایی یا نگارشی است؟
  • آیا مباحث ناشی از علاقه واقعی نویسندگان است و یا علاقه کاربران را پوشش می دهد؟ یا با تلاش برای رتبه گرفتن از جهت حدس موارد موثر در سئو، ایجاد شده است!
  • از این راهنمایی ها برای بهبود سئو سایت خود استفاده کنید؛ گرچه زمان زیادی نیاز داشته باشد اما موفقیت در سئو برای کسب و کار شما ارزش زیادی خواهد داشت.

نحوه بازیابی سئو وب سایت از به روزرسانی های اصلی هسته  گوگل

همانگونه که از مطالب پیشنهادی جان مولرمی توانید برداشت کنید، کیفیت و تخصصی بودن و همچنین قابل اعتماد بودن وب سایت برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است و قطعا وب سایت هایی که این موارد را رعایت کنند از افت رتبه هنگام آپدیت و به روز رسانی الگوریتم های هسته اصلی، در امان می مانند و اگر در مسیر درست سئو قرار داشته باشید دلیلی برای هراس از آپدیت ها نخواهید داشت.

تخصص، اعتبار و اعتماد وب سایت خود را بهبود بخشید (E-A-T)

برای بهبود سایت و دور شدن از هدف الگوریتم های به روز شده گوگل و همچنین قرار گرفتن در مسیر درست سئو سایت، موارد زیادی را باید مورد توجه قرار داد؛ یکی از مهمترین موارد در این راستا تخصصی و عمیق تهیه شدن محتواست؛ شما باید ثابت کنید که در زمینه ای که محتوا تولید می کنید، متخصص و زبده هستید. اخیرا وب سایت های پزشکی و دارویی به دلیل محتواهایی که تخصصی جمع آوری نشده اند، مورد هدف الگوریتم ها قرار گرفته اند.

دو نکته پایانی در رابطه برخورد با به روز رسانی های گوگل

کمک بخواهید

به عنوان صاحب یک وب سایت، مشاهده اشکالات موجود در وب سایت برای شما دشوار است زیرا شما فقط دیدگاه خود را برای برای مدیریت وب سایت دارید؛ بهتر است برای حل و بهبود مشکلاتی که در طراحی سایت و سئو سایت شما وجود دارند از متخصصان  وب وان (https://webone.co) که در این زمینه مهارت دارند، کمک و راهنمایی بخواهید.

وب سایت را به صورت کلی بررسی کنید

یکی از اشتباهاتی که هنگام بروزرسانی های اصلی Google از طرف وب مستر ها یا مدیران وب سایت رخ می دهد، توجه و تمرکز بر یک مورد خاص است؛ گاهی اوقات، تمرکز نکردن روی یک چیز خاص به شما کمک می کند دلیل افت رتبه خود را بر اثر به روز رسانی، کشف کنید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1390444