۱ نفر
۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
آغاز ساخت همزمان ۴ دنباله «آواتار»

ایسنا نوشت: پروژه فیلمبرداری دنباله‌های فیلم معروف «آواتار» به کارگردانی «جیمز کامرون» پس از حدود ۲ ماه وقفه بار دیگر در کشور نیوزلند از سرگرفته می‌شود.

جان لاندو تهیه‌کننده فیلم‌ «آواتار» در صفحه اجتماعی خود در حالی از ادامه فیلمبرداری دنباله‌های «آواتار» در کشور نیوزلند از هفته آینده خبر داد که ساخت این فیلم‌ها از میانه‌های ماه مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعمال قرنطینه از سوی دولت نیوزلند متوقف شده بود.

ساخت همزمان چهار دنباله سینمایی برای فیلم «آواتار» چند سالی است که در جریان است و قرار بود در انتهای سال ۲۰۲۰ این فیلم‌ها آماده شوند. هم‌اکنون تاریخ اکران ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ برای «آواتار ۲» در نظر گرفته شده و دنباله‌های بعدی نیز قرار است در سال‌های ۲۰۲۳، ۲۰۲۵ و ۲۰۲۷ به سینما بیایند.

قسمت اول فیلم «آواتار» در سال ۲۰۰۹ به سینما آمد و در نهایت با  ۲.۷۹۷  میلیارد دلار، عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را از آن خود کرد، هر چند فیلم «آنتقام جویان:آخر بازی» در سال ۲۰۱۹ و با اختلاف بسیار کم و فروش ۲.۷۹۹ میلیارد دلار صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینمای را از «آواتار» گرفت. این دو فیلم به همراه «تایتانیک»، «جنگ ستارگان: نیرو بی‌می‌خیزد» و «انتقام جویان: جنگ ابدیت» تنها فیلم‌هایی هستند که تاکنون فروشی بیش از ۲ میلیارد دلار داشته‌اند.

گفته می‌شود هزینه ساخت همزمان چهار دنباله فیلم «آواتار»، یک میلیارد دلار است. 

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1390960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =