آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع گچساران همچنان همچنان ادامه دارد

معاون منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی از مراتع و جنگل های این شهرستان از دیروز عصر جمعه آغاز شده همچنان ادامه دارد.

 به گزارش خبرآنلاین کهگیلویه و بویراحمد؛کهگیلویه و بویراحمد معان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع این شهرستان که از عصر جمعه آغاز شده همچنان ادامه دارد.

فرهام جلیلی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: روز گذشته در چهار نقطه آتش سوزی رخ داده بود که مابقی آتش سوزی ها مهار شدند و هم اکنون آتش سوزی ارتفاعات مشرف بر "خُنگ بنار"در مناطق "کوه گوهر"و "تنگ گرگده"همچنان ادامه دارد.
وی اظهارکرد: بعلت اینکه آتش سوزی در منطقه کوهستانی، سخت گذر و صخره ای است، کار مهار و خاموش کردن آتش سوزی با کُندی پیش می رود.
معاون حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: علاوه بر نیروهای منابع طبیعی شهرستان، نیروهای مردمی و محلی، محیط زیست و شهرداری در حال کمک به خاموش کردن آتش سوزی هستند، همچنین نیروهای منابع طبیعی استان نیز به منطقه آتش سوزی اعزام و بوسیله بالگرد به محل آتش سوزی هلی برد شدند.
جلیلی در خصوص میزان خسارات وارد این آتش سوزی تصریح کرد: هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارات وارد آتش سوزی در دست نیست و پس از مهار ارزیابی خواهد شد.
وی در خصوص علت آتش سوزی بیان کرد: علت آتش سوزی نیز مشخص نیست اما آتش سوزی از کنار دیوار دانشگاه آزاد شروع و بدلیل وزش باد شدید و پوشش غنی و پر پشت علوفه به جنگل‌ها و مراتع  سرایت کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1391471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =