۱ نفر
۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
نفتکش‌های ایرانی در مسیر برجام مقاومتی

نفتکش حامل سوخت جمهوری اسلامی ایران علی رغم تهدیدات ایالات متحده، اقیانوس اطلس را پیمود و در بندرگاه کشور ونزوئلا در دریای کارائیب پهلو گرفت و ۴ نفتکش دیگر نیز در حال پیمایش این مسیر می باشند.

این اقدام علاوه بر به چالش کشیدن تحریم های ظالمانه ایالات متحده آمریکا در راستای هژمونی طلبی این کشور بر نظام بین الملل از جهتی می تواند بیانگر عمق نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در شکستن تحریم های سازمان ملل در جریان توافق برجام باشد، چرا که ایران پیش از برجام بر اثر تحریم های تحمیلی سازمان ملل متحد، اجازه فعالیت های خاص بین المللی از جمله فعالیت آزادانه کشتیرانی را نداشت و قطعنامه ۱۹۲۹ عملا امکان چنین فعالیتی را برای ایران محدود می کرد اما در اثر برجام مقاومتی، این پیروزی با لغو قطعنامه های تحمیلی از جمله قطعنامه فوق و مقاومت حداکثری در برابر زیاده خواهی نظام سلطه حاصل شد و در مسیر برجام مقاومتی به زودی تحریم تسلیحاتی نیز برداشته خواهد شد و ایالات متحده بیش از گذشته در مسیر قیادت مطلق بر جهان در انزوا قرار خواهد گرفت.

تاکتیک هوشمندانه مقام معظم رهبری در پیشبرد و بقای بر برجام و دیپلماسی خردمندانه نظام، همگام با تقویت جریان مقاومت در منطقه باعث شد ورای شعارهای احساسی و مقطعی و جریانی، شاهد دستاوردهای مهمی در راستای صیانت حداکثری از منافع عمومی ملی باشیم.

امروزه برجام مقاومتی  به سند افتخارآفرین نظام جمهوری اسلامی ایران برای مقابله و مقاومت حداکثری در برابر زیاده خواهی های نظام سلطه تبدیل شده است و با استناد به این سند می توان هیمنه پوشالی دشمن را به چالش کشید.

* منتشر شده در کانال تلگرام نویسنده . ۵ خرداد ۱۳۹۹

۳۱۰۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1391998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    در ونزوئلا قیمت بنزین یک سنت برای هر لیتره که میشه 175 تومان با دلار ازاد واقعا شاهکار بزرگیه این صادرات.
  • وحدت IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    احسنت چه اصطلاح قشنگی بکار بردید. خدا قوت بر همه خدا قوت بر دولت برجام مقاومتی
  • حمید IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    با سلام اقای روح الاه بهتر بود حالا که این پیروزی بزرگ از ان کشورهای ضد امپر یالیسمی شده عکس شما با لبخد معنای بهتری پیدا میکرد
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    0 0
    برجام نعشی است که شما کاسبان برجام برای آن روح می طلبید