الگوریتم می گوگل چیست؟ الگوریتم سئو سایت ۲۰۲۰

.

الگوریتم می و تاثیر آن بر سئو سایت

تلاش گوگل به عنوان بزرگ ترین موتور جستجو در جهان، همیشه در این راستا بوده که بهترین و مرتبط ترین پاسخ را به کاربران خود ارائه دهد تا بتواند همه کاربران را تا حد امکان راضی نگه دارد. هدف از الگوریتم‌های گوگل نیز نمایش بهترین نتایج برای کاربران می باشد. در روزهای گذشته و از تاریخ ۴ می ۲۰۲۰ گوگل تغییرات بسیار زیادی را در الگوریتم های خود داده که این تغییرات سئو سایت ها و همچنین میزان ورودی سایت ها را به شدت دچار تغییر کرده، در ادامه تمام موارد مربوط به الگوریتم می را بررسی می کنیم.

الگوریتم

الگوریتم عبارت است از مجموعه ای دستورالعمل و قانون هایی که برای حل یک مشکل در تعدادی مرحله، هدف خاصی را دنبال می کند. به زبان کامپیوتر، یک الگوریتم مرحله‌ای را برای انجام یک کار کاملا مشخص در کامپیوتر تنظیم می کند. توجه کنید که قوانین الگوریتم ها قابل تغییر می باشند.

الگوریتم های گوگل

وظیفه ی الگوریتم‌های گوگل این است که: عبارات یا کلمات جستجو شده توسط کاربران را دریافت کرده، با قوانین و هوش مصنوعی به کار رفته در برنامه ی خود آنها را آنالیز و درک کند، سپس به بررسی سایت‌ها و تطبیق آن‌ها با عبارات و یا کلمات سرچ شده بپردازد و در نهایت بهترین نتیجه را برای کاربر نمایش‌دهد. تعداد الگوریتم های رتبه بندی گوگل تا کنون حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ عدد اعلام شده.

هدف الگوریتم های گوگل، یافتن بهترین پاسخ برای سئوالات کاربران می باشد به همین منظور این الگوریتم هاوبسایتها را تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس اطلاعاتی که خزنده های گوگل (crawler) جمع آوری کرده اند، به هر صفحه امتیازی میدهند که در نهایت این بررسی ها و امتیازات منجر به نمایش سایت در رتبه ی مشخصی از نتایج گوگل خواهد شد.

الگوریتم می گوگل

الگوریتم می گوگل بر چه سایت هایی تاثیر منفی گذاشته؟

الگوریتم می گوگل که برخی به آن لقب الگوریتم قتل عام را نیز داده اند، بسیاری از سایت ها از جمله سایت های وکالت، املاک، پزشکی، اقامتی و برخی سایت های رده ی میانی در حوزه های گوناگون را دستخوش تغییرات در رتبه کرده و میزان ورودی آنها را به شدت کاهش و در برخی موارد به شدت افزایش داده است.

هدف به روز رسانی هسته گوگل در ماه می چه بوده؟

ایجاد تغییر در نتایج جستجو در همه کشورها و به تمام زبانها به منظور نمایش صحیح ترین پاسخ برای رفع نیاز واقعی جستجوگرها.

تاثیر الگوریتم می روی چه سایت هایی بیشتر یا کمتر بوده؟

· سایت هایی که برند و نام آنها بیشتر از سایرین جستجو میشده رتبه های خود را حفظ کرده اند.

· سایت هایی که حداقل ۶ ماه قبل از آپدیت می تولید محتوای مستمر و خوبی داشته اند افت رتبه را کمتر تجربه کرده اند.

· سایت هایی که ۱ تا ۳ ماه قبل از این آپدیت بک لینک هایی بر روی phrase کلمات کلیدی هدف خود گرفته اند و همچنین روی phrase اسم خود بک لینک نداشته اند دچار جریمه شده اند.

· دیده شده که سایت هایی که از رقبای خود رپرتاژ گرفته اند (با تعداد مشخصی بک لینک مثلا ۳ بک لینک) جریمه شده اند، هرچند در گذشته این کار نتایج مثبتی داشت.

· سایت هایی که ui , ux خوبی داشته اند. پیشنهاد میکنیم این مطلب را بخوانید: uiچیست

برای مشاهده ی سایر مواردی که گوگل در تغییرات اخیر خود در نتایج گوگل اعمال کرده به سئو ایران مراجعه کنید، بروزرسانی ۲۰۲۰ می تواند نتیجه خوبی برای سئو سایت ها داشته باشد.

الگوریتم می گوگل

چه کنیم تا تاثیر منفی از آپدیت می ۲۰۲۰ نگیریم؟

گوگل همیشه گفته است اگر نتیجه منفی از بروزرسانی دریافت کردید راه ساده ای برای رفع این موضوع در زمان کم وجود ندارد

توصیه گوگل به مدیران سایت برای جریمه نشدن این است:

· بهترین و کاربردی ترین محتوا را تولید کنید

· اختصاص دادن هر عبارت جستجو به یک موضوع خاص و نه مباحث کلی

علت به روز رسانی الگوریتم های هسته گوگل چیست؟

به این دلیل که روش رتبه گیری سایت ها در گوگل مشخص نشود، به صورت دوره ای و کاملا رندوم، گوگل الگوریتم های رتبه دهی سایت ها را عوض میکند تا سئو کاران و مدیران سایت ها نتوانند آن را فریب دهند، آپدیت های هسته ی گوگل، لیستی از تغییرات در الگوریتم ها و سیستم های جستجوی Google است و این تغییرات مانند سایر تغییرات رایج در الگوریتم ها نیست چرا که الگوریتم هایی که در هسته گوگل قرار دارند از اولویت بسیار بیشتری برخوردار می باشند به گونه ای که پس از بروزرسانی هسته گوگل مشاهده شده یک سایت که ماه ها در کلمه کلیدی مشخصی رتبه ی ۱ بوده، به صفحه ی ۲ سقوط کرده است.

در ادامه سایر الگوریتم های مهم گوگل را معرفی میکنیم، توجه کنید که هر کدام از الگوریتم های گوگلیک بخشاز وبسایت ها را تحلیل و آنالیز می کنند که همگی در نمایش نتایج نهایی تاثیر گذار می باشند. مهم‌ترین الگوریتم‌هایی که در افزایش رتبه سایت تاثیر گذار است شامل: الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم کبوتر، الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم گور خر، الگوریتمرنک برین و ... می باشد.

الگوریتم می گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار جزو مهمترین الگوریتم گوگل برای سئوسایت می باشد. این الگوریتم در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شده و به کلمات کلیدی و محتوای کم کیفیت حساس می باشد. الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل بر روی کلمات کلیدی تمرکز دارد و آنها را تجزیه و تحلیل می کند و سعی می کند بهترین نتیجه را بر اساس جستجوی کاربر به او نمایش بدهد. این الگوریتم سعی می‌کند تا معنا و مفهوم عبارت و کلمات سرچ شده را درک کند و بدین ترتیب نتایج مرتبط‌تری را به شما نمایش دهد.

استفاده از کلمات مترادف و هم معنی امروزه بسیار موثرتر از تکرار یک کلمه دقیق است و الگوریتم مرغ مگس خوار این مترادف‌ها را می‌شناسد و شانس بیشتری به سایت شما برای کسب رتبه بالاتر می‌دهد. این الگوریتم گوگل تاثیری مستقیم در رتبه وبسایت ها ندارد.

الگوریتم پاندای گوگل

الگوریتم گوگل پاندا در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد. این الگوریتم، کسانی که مطلب های دیگر سایت ها را در وب سایت خود کپی می کنند را جریمه می کند و رتبه آن ها را پایین می آورد یا آن ها را از نتایج جستجو حذف می کند. این الگوریتم به محتوای تکراری، سرقت ادبی یا محتوای ناخوانا و تکرار زیاد کلمات کلیدی بسیار حساس است و با محتواهای ضعیف، کوتاه، بی‌کیفیت، کپی و بی‌ارزش مقابله می‌کندو در مقابل، محتواهای اصیل، منحصر به فرد و باکیفیت را ارزش‌گذاری کرده و ارتقا رتبه می‌دهد. هدف الگوریتم گوگل پاندا بالا بردن کیفیت تولید محتوا می باشد.

الگوریتم پنگوئن گوگل

از مهمترین الگوریتم های گوگل، پنگوئن می باشد که در سال۲۰۱۲ راه اندازی شده و به لینک‌های ناخواسته یا نامربوط و لینک‌هایی مختلف با انکر تکست یکسان بسیار حساس است. اصولا گوگل به وبسایت هایی که لینک های ورودی به آنها زیاد باشد امتیاز بیشتری می دهد، هر لینک یک رای مثبت برای وبسایت مورد نظر خواهد بود، حالا اگر فردی بصورت غیرمعمول لینکسازی کند، مطمئنا خطا کرده و جریمه خواهد شد. الگوریتم گوگل پنگوئن از کار کسانی کهبرای وبسایت خود لینک های اسپم می گرفتند و یا لینک می خریدند، جلوگیری می کند و آن ها را جریمه می کند.

الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر گوگل یکی دیگر از مهمترین الگوریتم گوگل برای سئوسایت می باشد. این الگوریتم در سال۲۰۱۴ راه اندازی شده و به سئو داخلی و خارجی ضعیف حساس می باشد. این الگوریتم روی کلمات جستجو شده توسط کاربران تمرکز دارد و هر بار که کلماتی جستجو می شود، اگر محتوای مفید و جامعی مناسب آن کلمه جستجو شده در آن وب سایت پیدا کنند در رتبه های بالاتری در نتایج ظاهر خواهد شد. الگوریتم کبوتر بر اساس محل شخص هم نتایج متفاوتی را به شخص نشان میدهد که اصطلاحا به آن سئوی محلی می گویند.

الگوریتم رنک برین

این الگوریتم در سال ۲۰۱۵راه اندازی شد و به عدم وجود ویژگی‌های مرتبط با کوئری‌های خاص، محتوای سطحی و UX ضعیف حساس است. الگوریتم رنک برین گوگل با بهره گیری از هوش مصنوعی طی سالهای گذشته از آن پرده برداری شده و بر اساس آنالیز رفتار کاربر رتبه شمارا جابجا می کند.

این الگوریتم ابتدا سعی می‌کند مفهوم عبارت سرچ شده را بفهمد بعد باتوجه به عوامل مختلف دیگر همچون موقعیت جغرافیایی، تاریخچه، علاقه‌مندی‌های کاربر و... و. بهترین نتیجه را نشان دهد. در این الگوریتم محتوای ارزشمندی که پاسخگو باشد و رضایت کاربر را در پی داشته باشد و نیاز او را بر طرف کند مورد توجه است نه تعدد محتوا.

چناچه برای سئو سایت خود سئوالی دارید، پیشنهاد می کنیم به seoiran.com مراجعه کنید و یا برای آشنایی بیشتر با الگوریتم های گوگل از بخش آموزشی سئو ایران استفاده نمائید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1392190