تهدیدی جدی برای تمام بازیگران / مورد عجیب «میکلا»

یکی از بزرگترین آژانس‌های بازیگری جهان مشتری تازه‌ای پیدا کرده است. این مشتری که به نظر دختری ۱۹ ساله است، تهدیدی جدید برای تمام بازیگران در جهان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آژانس بازیگری «CAA» که مشتریان نامداری مثل اسکارلت جوهانسون، استیون اسپیلبرگ و ویل اسمیت دارد، چهره‌ای را به فهرست مشتریانش اضافه کرده است که واقعی نیست!

این شرکت چندی پیش با هنرمندی به نام «میکلا» قرارداد بست که ۱۹ سال دارد، مدلی آمریکایی برزیلی، خواننده، سلبریتی اینستاگرامی و آنطور که خودش می‌گوید: «رباتی در پی تغییرات تدریجی است»

نکته جالب ماجرا اینجا است. «میکلا» انسان نیست، یک ربات در فضای مجازی است. این محصول تازه فناوری سال ۲۰۱۶ در یک شرکت کالیفرنیایی متولد شد، با ۲ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام در دوران انزوای کرونایی واقعی‌تر از هر زمانی به نظر می‌رسد.

از نگاه صاحبان صنعت سرگرمی، این پدیده بسیار وسوسه‌انگیز و فریبنده است. بازیگران مجازی انعطاف بسیار بالایی دارند، همیشه در بهترین شرایط برای فیلمبرداری قرار دارند، در هر شرایطی حتی شیوع خطرناک کنونی قادر به نقش‌آفرینی هستند، جاه‌طلب نیستند، و در موردی مثل «میکلا» پایگاه هواداران بزرگی دارند.

حال پرسش این است، آیا «میکلا» پیش‌قراول لشکری از بازیگران مجازی است که به زودی تهدیدی جدیدی برای بازیگران واقعی می‌شوند؟

خوشبختانه هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم. «میکلا» یک نمونه کامل از هوش مصنوعی نیست. هنوز صداپیشه دارد و بیشتر بر اساس فیلمنامه‌ نوشته شده عمل می‌کند. از این لحاظ بیشتر به یک شخصیت کارتونی می‌ماند تا بازیگری از دنیای هوش مصنوعی. البته آنقدرها هم بازیگر خوبی نیست. چهره‌اش در نمایش ریزه‌کاری‌های حسی کمبودهای فراوانی دارد.

در این میان نباید از نگرش آژانس مشهوری مثل «CAA» سرسری گذشت. آن‌ها به خوبی تغییرات را درک می‌کنند.

منبع: گاردین / ۲۵ می

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1392196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =