ممنوعیت برگزاری امتحانات دوره ابتدایی در لرستان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا هر گونه آزمون و امتحان پایانی پایه اول تا پنجم در مدارس استان ممنوع است.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، رقیه معتمدی تصریح کرد: تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی دوره ی ابتدایی با محوریت معلم و مدیر و طرح در شورای مدرسه انجام می‌شود و هر گونه آزمون و امتحان پایانی پایه ی اول تا پنجم  ممنوع ، هم چنین امتحانات هماهنگ پایه ششم نیز لغو شده است.

وی گفت: ارزیابی پایان سال دانش آموزان مقطع ابتدایی استان با محوریت معلم انجام می‌شود و انتظار می رود مدیران و راهبران آموزشی با اتخاذ تدابیر مناسب در جلسات شورای مدرسه، ضمن در نظر گرفتن وضعیت تحصیلی دانش آموزان به ویژه در پایه اول که آغاز دوره تحصیلی‌شان بوده و یادگیری مهارت‌های خواندن و نوشتن حروف الفبا خیلی مهم است، به صورت شفاهی و کتبی از آنان ارزیابی داشته که همه حروف الفبا را یاد گرفته باشند.

معتمدی اظهار کرد: نتیجه ارزشیابی براساس ارزیابی های حضوری و مجازی صورت گرفته توسط معلمان با ارائه مستندات لازم  به شورای مدرسه ارائه می شود تا جایگاه این شورا  بعنوان یک رکن اساسی در مدرسه حفظ شود.

 وی تصریح کرد: با توجه به آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ی ابتدایی تحلیل و تفسیر وضعیت یادگیری دانش آموزان تا اسفندماه  براساس فعالیت های طول سال  از جمله پوشه کار، چک لیست ، فعالیت های کلاسی ، تکالیف مهارت محور و سایر ابزارهای جمع آوری اطلاعات و از اسفند به بعد از طریق پیام رسان شاد و بسته های خود آموز و نمونه برگ ها و آزمونهای عملکردی و سایر فعالیت های متنوع انجام شده به طرق مختلف توسط معلم تنظیم  و جهت تایید به شورای مدرسه واگذار می شود.

معاون آموزش ابتدایی استان بیان کرد: در دوره ابتدایی ارتقاء دانش آموز فرایند محور بوده و با توجه به شرایط کنونی، آزمون پایانی و امتحان به عنوان ملاک ارتقا وجود ندارد و طبق دستور العمل ارزشیابی توصیفی عمل گردد.

 معتمدی بیان کرد: مدیران و معلمان مدارس موظف هستند  برای آن دسته از دانش آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به فناوری ها ، برنامه های تلویزیونی و به هر دلیل دیگری در یادگیری محتوای درسی باقیمانده از زمان تعطیلی مدارس ضعف دارند برنامه مشخص جبرانی با محوریت معلم کلاس، را تعیین نمایند.

وی تاکید کرد: معلمان با همراهی مدیر موظف به تکمیل نمودن جدول بررسی وضعیت پوشش تحصیلی دانش آموزان هستند و چنانچه دانش آموزی با توجه به تحلیل و تفسیر اطلاعات و داده ها به انتظارات نرسیده باشد برنامه تکمیلی خرداد ماه را ضمیمه فرم نماید تا با همکاری مدیر مدرسه شرایطی برای دستیابی  دانش آموزان به استانداردهای لازم مهیا شود.

معاون آموزش ابتدایی استان گفت: بر اساس ارزشیابی توصیفی اعلام عدم ارتقاء دانش آموز به پایه بالاتر در خردادماه ممنوع است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1392222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =