به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سعید رحمانی، مدیر سامانه مدیریت شهری در مورد وظایف سامانه متبوع خود گفت: شهرداری قزوین، به عنوان یک نهاد اجتماعی، با راهاندازی سامانه۱۳۷ تلاش میکند، شهروندان مسئول، آگاه و مطالبه گر در جامعه داشته باشد و این خواسته، جز با همراهی شهروندان میسر نمیشود.
او ادامه داد: شهرداری قزوین، تلاش می کند با استفاده از سامانهی۱۳۷ به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود تا با کمک شهروندان، به شهری با مولفههای توسعه پایدار نزدیک شود و در این مسیر حکمرانی خوب را بیش از پیش مدنظر قرار داده است.
رحمانی با بیان اینکه مطالبه گری از مولفه های حکمرانی خوب در سامانه۱۳۷ تبلور یافته است، افزود: در سامانه ۱۳۷ شهروندان می توانند همه مسائل شهری را در میان بگذارند تا بی کم و کاست به مجموعه مدیریت شهری منتقل شود.
البته مدیر سامانه ۱۳۷ تاکید کرد که شهروندان باید در حیطه وظایف سامانه انتظار داشته باشند و این نکته را مدنظر قرار بدهند که این سامانه، قدرت اجرایی ندارد و تنها مشکلات را انتقال می دهد؛ درواقع به منزله پل ارتباطی عمل می کند.
به گفته رحمانی، شهروندان نباید این تصور را داشته باشند که مسائل عمرانی و خدماتی زمان بر، بلافاصله و به صورت اورژانسی برطرف شود؛ البته باید اینگونه باشد، اما در حال حاضر، امکانات مدیریت شهری چنین ظرفیتی ندارد.
او در ادامه با بیان اینکه شهروندان برای بازدهی بهتر باید به نکاتی توجه کنند، از شهروندان خواست در هنگام تماس با ۱۳۷ به عنوان یک شهروند فهیم، با حفظ خونسردی، نشانی دقیق و موضوع را واضح بیان کنند، به پرسشهای کارشناس ثبت پیام پاسخ لازم و کافی بدهند و خواسته خود را در کوتاهترین زمان ممکن بدهند تا حقوق دیگر شهروندان تضییع نشود.
رحمانی در ادامه در پاسخ به این پرسش که شهروندان باید چه مسائلی را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند، گفت: سامانه مدیریت شهری در حوزه خدمات شهری، حملونقل و ترافیک، فرهنگی و اجتماعی، شهرسازی و معماری و فنی و عمرانی خدمات ارائه میدهد.
این مدیر شهری در توضیح بیشتر بیان کرد: جمع آوری سگهای ولگرد، طعمهگذاری برای جانوران موذی، زیباسازی و چشمانداز شهری، پاکسازی برچسب، تبلیغات و تابلوهای غیرمجاز، امور مربوط به بوستانها و فضای سبز،برطرف کردن آلایندههای صوتی و زیست محیطی ناشی از فعالیتهای واحدهای صنعتی و کارگاهی درون شهری و سد معبر اصناف، دستفروشان و مصالح ساختمانی، نظارت و جمعآوری زباله، درخواست نصب سطلهای مکانیزه، امور مربوط به بازیافت و تبدیل مواد، برطرف کردن آبگرفتگی و برفروبی معابر؛ از جمله امور مربوط به حوزه خدمات شهری است.
او همچنین در حوزه حملونقل و ترافیک، موارد مربوط به وسائط نقلیه اتوبوسرانی و تاکسیرانی، نحوه خدمترسانی پارکبانها و پارکینگهای طبقاتی شهرداری، نصب و یا ترمیم علائم ترافیکی، ایمنی و خط کشی معابر، نصب و مکانیزهکردن پلهای عابر پیاده و سرعتگیر را جزو مواردی اعلام کرد که شهروندان میتوانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.
رحمانی خاطر نشان کرد: شهروندان میتوانند در حوزه فرهنگی و اجتماعی، همچون جمعآوری و ساماندهی متکدیان، کارتنخوابها ،عملکرد خانههای فرهنگ شهرداری، تجهیزات و نحوه عملکرد مجموعههای ورزشی و تفریحی شهرداری، ایده ها، پیشنهادات و مشکلات خود را با سامانه مدیریت شهری در میان بگذارند.
به گفته او، در حوزه شهرسازی و معماری هم ساختوسازهای غیرمجاز و یا غیراستاندارد، تغییر کاربری و توسعه تجاری غیرمجاز و میزان و نحوه دریافت عوارض ساختوساز هم از موضوعهای عمده شهروندان است.
آنگونه که مدیر سامانه مدیریت شهری قزوین گفت در حوزه فنی و عمرانی، شهروندان، مرمت، لکهگیری و روکش آسفالت معابر؛ اصلاح شیب هندسی، مرمت و جدولبندی جویها و قنوات؛ طرح ایجاد پلهای زیرگذر و روگذر، دوربرگردان و بزرگراه و مقاوم نبودن ساختمانهای مناطق شهری را با سامانه ۱۳۷ مطرح کنند.
این مدیر شهری، یادآورشد که سامانه مدیریت شهری، با قدردانی از شهروندان مسئولیت پذیری که منفعت جمعی را بر فردی ترجیح میدهند، تاکید کرد که سامانه۱۳۷ گوش شنوای مطالبات همه شهروندان به ویژه شهروندان مسئولیت پذیر است.
46
نظر شما