۸۰ درصد تولیدات کفش و دمپایی استان قم باید صادر شود

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم با تاکید بر اینکه کیفیت صنعت کفش ایران بهتر از چین است، گفت: آنقدر تولید کفش و دمپایی بالاست که ۸۰ درصد تولید استان باید صادر شود.

به گزارش خبرآنلاین از قم، ابوالفضل فرهانی امروز در حاشیه نهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سالن جلسات کرامت استانداری در گفت‌وگو با خبرنگاران، سابقه طولانی صنعت کفش استان قم را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: به منظور ساماندهی واحدهای تولیدی صنعت کفش استان چند سالی است که ایجاد شهرک تخصصی کفش مطرح است.

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم افزود: کلنگ احداث این شهرک در استان با حضور مسئولان بر زمین زده شد، اما متاسفانه جدیداً یک کمربندی از جلوی این شهرک رد می‌شود و زمین این شهرک را نصف می‌کند بنابراین باید به دنبال زمین دیگری برای جایگزینی باشیم.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی واحدهای تولیدی کفش در استان قم تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای از تولیدکنندگان به جاده کاشان رفته و در آنجا اقدام به احداث واحد تولیدی می‌کنند در حالی که ما موافق نیستیم و باید این واحدها دریک جا متمرکز شوند.

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم با بیان اهمیت صنعت کفش در استان گفت: تولید کفش استان به دلیل شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرزهای کشورهای همسایه با مشکلاتی روبرو شد که امیدواریم تا یک ماه آینده برطرف و همه چیز به حالت عادی برگردد.

فرهانی بر لزوم پرداخت تسهیلات  به واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از کرونا ابراز کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا به واحدهایی که تعطیل‌شده‌اند تسهیلات پرداخت شود، واحدهای دیگر هم به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی عنوان کرد: صنعت کفش یکی از صنایعی است که  استان قم می‌تواند با آن مانور دهد و درصورت حمایت از سوی مسئولان استان می‌تواند به تولیدات خود ادامه داده و آن را صادر کند، در نمایشگاه صنعت کفش که در بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد فروش بسیار خوبی داشتیم اما با توجه به شیوع بیماری کرونا با مشکل روبرو شدیم.

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم بیان کرد: فروش صنعت کفش قم به خریداران خارجی به صورت ریالی بوده و برگشت ارز داریم، این مسئله مشکلاتی را برای صادرکنندگان به وجود آورده بنابراین لازم است بانک مرکزی این مشکل را حل کند.

فرهانی چین و ترکیه را رقیب اصلی صنعت کفش استان قم دانست و ادامه داد: به دلیل نزدیکی مرز ایران به کشورهای همسایه در شرایط بحران خیلی راحت می‌توانیم صادرات داشته باشیم.

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم در پایان با تاکید بر اینکه کیفیت صنعت کفش ایران بهتر از چین است، خاطرنشان کرد: آنقدر تولید کفش و دمپایی بالاست که ۸۰ درصد تولید استان باید صادر شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1392430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =