قضات و کارکنان نمونه دستگاه قضایی کرمان معرفی می‌شوند

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: مبتنی بر شاخص‌های تعیین شده از سوی قوه قضاییه از قضات و کارکنان نمونه دستگاه قضایی استان تجلیل خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان ، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در شورای قضایی استان کرمان با موضوع تصمیم گیری در خصوص برنامه‌های سال ۹۹ ستاد گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: هفته قوه قضاییه فرصتی برای ارائه تازه‌ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه قضا است تا با بررسی اقدامات انجام شده، عزمی دوباره برای برنامه ریزی‌های نوین و حرکت‌های سازنده ایجاد شود.

او بر برگزاری جلسات مشترک با صاحب نظران، روحانیون، وکلا، اساتید حوزه و دانشگاه، حقوقدانان، جامعه نخبگانی و نهادهای مردمی تاکید کرد و افزود: در هفته قوه قضاییه باید ضمن اطلاع رسانی مناسب از عملکرد ودستاوردهای حوزه قضایی استان کرمان، فضایی فراهم شود تا نتیجه عملکرد و اقدامات فعلی، چشم انداز آینده و سیاست‌ها و برنامه‌های جدید قوه قضاییه به اطلاع عموم مردم و صاحب نظران رسانده شود.

موحد بر استفاده از ظرفیت هفته قوه قضاییه برای آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف جامعه با بخش‌های مختلف قوه قضاییه و نحوه خدمات رسانی آن‌ها و ارائه آموزش‌های حقوقی – قضایی با استفاده از فضای رسانه‌ای تاکید کرد.

او ادامه داد: هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی برای تداوم رویکرد کلان کشور در زمینه جهش تولید و تداوم سیاست‌های قوه قضاییه در حمایت از تولید است.

موحد، سخنرانی مقامات قضایی در آئین پیش از خطبه‌های نماز جمعه (در صورت صلاحدید ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزاری مجدد نماز جمعه ها)، برگزاری مصاحبه مطبوعاتی در مرکز استان‌ها و شهرستان ها، تشریح اقدامات انجام شده در حوزه معاونت‌های دستگاه قضایی استان ها، بازدید از زندان‌ها توسط قضات محاکم و دادسراها، برگزاری دیدارهای مردمی مقامات قضایی در محل‌های کار، مساجد و ...، تجلیل از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران دستگاه قضایی استان، بازدید مسئولان عالی از واحدهای قضائی مختلف، بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی در حمایت از جهش تولید و تکریم همکاران قضائی و اداری را از دیگر برنامه‌های هفته قوه قضاییه در استان کرمان دانست.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: انجام تبلیغات مناسب محیطی، بهره برداری از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان با حضور مسئولان قضایی در برنامه‌های زنده به منظور آشنایی مردم با عملکرد و معرفی بخش‌های دستگاه قضایی، اجرای برنامه‌های متناسب با هر یک از عناوین روزهای هفته قوه قضاییه و برگزاری میزگردهای تخصصی تلویزیونی با حضور کارشناسان حقوقی، قضایی و اقتصادی به منظور تحلیل اقدامات و عملکرد قوه قضاییه و برنامه‌های آتی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان است.

او با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته برنامه‌های در خور شان قوه قضاییه در استان کرمان برگزار شده است، تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط ناشی از بیماری کووید ۱۹ باید به نحوی اقدام شود که ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توفیقات دستگاه قضایی استان در سطح ملی و استانی و حاصل تلاش‌های همکاران این مجموعه و برنامه‌های پیش روی دستگاه قضایی استان کرمان تشریح شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: محاسن و معایب برنامه‌های سال گذشته نیز جمع بندی شده و با رفع نقاط ضعف و ارتقای نقاط قوت تلاش می‌شود که برنامه‌های کیفی و مناسب برای بزرگداشت هفته قوه قضاییه برگزار شود.

موحد حفظ کرامت افراد و حرکت برمدار قانون را از اولویت‌های دستگاه قضایی در استان کرمان برشمرد و یاداور شد: دستگاه قضایی استان کرمان به حفظ حقوق شهروندی و کرامت مردم حساسیت ویژه‌ای دارد و اگر در مواردی شاهد نقض حقوق مردم باشیم، برخوردهای قانونی لازم با خاطیان انجام می‌شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1392784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =