اردن خواستار اقدام فوری علیه طرح رژیم صهیونیستی شد

فارس نوشت: وزیر خارجه اردن با هشدار درباره پیامدهای فاجعه‌بار طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای مقابله با آن شد.

 «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در تماس تلفنی با «نیکلای ملادینوف» فرستاده ویژه سازمان ملل در روند صلح غرب آسیا درباره پیآمدهای فاجعه‌بار هر گونه الحاق اراضی فلسطین، برای امنیت و ثبات منطقه هشدار داد.

الصفدی تصریح کرد که این طرح به نابودی راه‌حل دو دولت ، تشدید درگیری‌ها و اجرایی شدن گزینه «دولت واحد» منجر خواهد شد که سکوت جهانیان در برابر آن و آثار این آپارتاید و تبعیض نژادی ممکن نیست.

طبق گزارش خبرگزاری اردن (پترا الصفدی همچنین گفت که حمایت از صلح عادلانه و قانون بین‌المللی نیازمند اقدام فوری جامعه جهانی برای مقابله با این طرح است.

وزیر خارجه اردن همچنین ملادینوف را در جریان تلاش‌ها و تماس‌های اردن برای دستیابی به یک موضع بین‌المللی روشن و موثر جهت جلوگیری از اجرای این طرح و نیز احیای تلاش‌های بین‌المللی حقیقی جهت تحقق صلح دائمی بر اساس راه‌حل دو دولت قرار داد.

ملادینوف نیز گفت که سازمان ملل در تلاش است تا نشست کمیته چهارجانبه برای بررسی راهکارهای نجات روند صلح را برگزار کند.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی با توافق «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود و «بنی گانتز» رئیس حزب «آبی-سفید» تشکیل شده که اساس این توافق الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری است، امری که اجرای آن باعث تنش‌های شدید در منطقه و فلسطین خواهد شد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1392864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    اردن بهتره با ترکیه و ایران و عراق و مصر گفتگو کنه و منتظر حمایت کس دیگری نباشه.