تخت‌روانچی: ادعای آمریکا نه تنها غلط بلکه خنده‌دار است

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: این ادعا که آمریکا هنوز در برجام مشارکت دارد، نه تنها خنده دار، بلکه غلط است.

به گزارش خبرآنلاین، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک در واکنش به اقدام جدید آمریکا در خصوص لغو معافیت های همکاری های هسته ای با ایران در توئیتی نوشت: ۲ سال پیش، ترامپ به مشارکت آمریکا در برجام پایان داد. اکنون، در ادامه نقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، پامپئو با تحمیل جریمه برای اجرای حتی مفاد هسته ای قطعنامه، آخرین ضربه را وارد کرد.این ادعا که آمریکا هنوز در برجام مشارکت دارد نه تنها خنده دار، بلکه غلط است.

«مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد امروز (پنجشنبه) ضمن اعلام این خبر که ظرف ۶۰ روز، معافیت‌های همکاری صلح آمیز هسته‌ای با ایران به پایان می‌رسد، از تحریم دو شخصیت مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

وی در توئیتر خود نوشت: امروز، من به معافیت‌های تحریمی مربوط به پروژه‌های برجامی در ایران پایان می‌دهم که ظرف ۶۰ روز اجرایی می‌شوند. با تشدید [فعالیت‌های] هسته‌ای ایران مشخص است که این همکاری‌ها باید پایان یابد. تلاش‌های بیشتر برای زیاده‌خواهی هسته‌ای تنها منجر به فشار بیشتر بر رژیم می‌شوند.من همچنین دو هدایت‌کننده برنامه غنی‌سازی هسته‌ای ایران را تحریم می‌کنم - مجید آقایی و امجد سازگار. دانشمندان ایران باید انتخاب کنند: یا خارج از محدوده اشاعه‌ای به صورت صلح‌آمیز کار کنند و یا خطر تحریم را بپذیرند.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1393185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 1
    این مزخرفات پمپئو من رو یاد داستان اون آدمی میندازه که داشت تو چاه لجن غرق می شد اما به اونهایی که بالای چاه تماشا می کردند می گفت که بذار بیام بیرون پدرتون رو درمیارم