بیماران دیابتی در دید و بازدیدهای نوروزی تاحد ممکن بجای شیرینی از میوه ها و مغزهای آجیل مانند بادام، گردو و فندق، استفاده کنند.

ایرنا نوشت:

معاون فدراسیون بین المللی دیابت و مدیرعامل انجمن دیابت ایران گفت: بیماران دیابتی در دید و بازدیدهای نوروزی تاحد ممکن بجای شیرینی از میوه ها و مغزهای آجیل مانند بادام، گردو و فندق، استفاده کنند.        

امیرکامران نیکوسخن افزود: استفاده از این خوراکی ها در طول روز باید در حد معقول باشد بطوریکه مصرف مغزها نباید از اندازه یک مشت بسته فرد، تجاوز کند.

وی ادامه داد: کنار گذاشتن رژیم غذایی بیماران دیابتی موجب برهم خوردن کنترل قند آنان شده و برای سلامتی مضر است.

معاون فدراسیون بین المللی دیابت اظهار داشت: وعده های غذایی بیماران دیابتی با توجه به نوع داروی مصرفی باید در زمان های معینی، صرف شود.

نیکو سخن خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی که از انسولین استفاده می کنند باید در طول روز سه بار ، قند خود را اندازه بگیرند.

وی از فعالیت بدنی به عنوان یکی دیگر از مولفه های تاثیرگذار در وضعیت سلامتی بیماران دیابتی نام برد و گفت: بیمارانی که قبل از نوروز فعالیت بدنی مستمر داشته و فعالیت بدنی آنان هنگام تعطیلات کمتر شود دچار افزایش خون و بیمارانی که دچار افزایش تحرک به دلیل سفر شوند، دچار افت خون خواهند شد.

معاون فدراسیون بین المللی دیابت افزود: بنابراین بیماران دیابتی باید به ورزش و فعالیت بدنی خود توجه داشته باشند.

نیکوسخن یادآور شد: بیماران دیابتی باید از نشستن های طولانی پرهیز کنند چراکه موجب بروز مشکلات عروقی در پا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی که ناگزیر به تزریق انسولین هستند باید از یخ زدگی آن جلوگیری کرده و آن را در دمای مناسبی قرار دهند.

نیکوسخن تاکید کرد: بیماران دیابتی لازم است همواره شماره تماس پزشک یا تیم درمانی خود را همراه داشته باشند تا در صورت بروز مشکل از آنان راهنمایی بگیرند.

42/131

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =