فعالیت ۱۲ مدرسه علمیه خواهران در هرمزگان/نیمه خرداد آخرین مهلت پذیرش طلبه است

حجت الاسلام جهانگیری از وجود ۱۲ مدرسه علمیه خواهران در هرمزگان خبرداد و گفت: سه مدرسه دیگر نیز سال آینده در استان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین از بندرعباس : حجت الاسلام « عبدالمحمود جهانگیری » در نشست خبری از اعتلای اسلام و قرآن کریم و ضرورت شناسایی دین به جامعه به عنوان اهداف راه اندازی حوزه‌های علمیه در کشور نام برد و اظهار کرد: حوزه بانوان بانوان در سال ۷۰ در استان هرمزگان راه‌اندازی شد که شمار این مدارس امروز به ۱۲ باب رسیده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از هدف‌گذاری‌ها در حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت‌ در حوزه تبلیغ ،۲۰درصد آموزشی و ۱۰درصد در حوزه پژوهش است افزود: درحال حاضر طلاب خواهر در مقاطع سطح۲ و ۳ به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری در این استان هرمزگان مشغول فراگیری علوم دینی می باشند.

قائم مقام مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به دایر بودن مدارس علمیه خواهران در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، پارسیان، میناب، بشاگرد، رودان، جاسک، سیریک، حاجی آباد، قشم و کیش، عنوان کرد: از مجموع ۱۲ مدرسه علمیه خواهران، ۲ مدرسه در سطح ۳ (کارشناسی ارشد) در رشته‌های تخصصی تفسیر، فقه و اصول و کلام اسلامی فعال هستند.

وی با اعلام اینکه شعبه‌های دیگر مدرسه‌های علمیه خواهران از سال آینده در شهرستان خمیر، بستک و هشتبندی میناب راه‌اندازی می‌شود، گفت: همچنین از سال آینده سطح چهار حوزه علمیه در رشته تفسیر و علوم قرآنی و از رشته‌های مشاوره اسلامی در سطح ۳ نیز در استان راه‌اندازی می شود.

جهانگیری تصریح کرد: طلاب حوزه علمیه خواهران علاوه بر کار تبلیغ اموردینی و فعالیت در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی و غیردولتی، می‌توانند به عنوان وکیل پایه یک، سردفتر اسناد رسمی با سطح ۲ و سردفتر ثبت ازدواج و طلاق نیز نقش و رسالت علمی و دینی خود را ایفا کنند.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با آموزش و پرورش استان برای راه‌اندازی مدرسه‌های غیرانتفاعی در مقطع پیش دبستانی و دبستان با اهداف و سیاست‌گذاری‌های حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: هم اکنون یک باب مدرسه غیرانتقاعی بشارت در بندرعباس مشغول فعالیت بوده و کار راه‌اندازی یک مدرسه پیش دبستانی و ابتدایی دیگر در شهرستان میناب نیز در دست اقدام است.

قائم مقام مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان در ادامه به تشریح نحوه جذب و پذیرش مقطع عمومی حوزه‌های علمیه خواهران استان هرمزگان در سطح ۲ (مقطع کارشناسی) اشاره و عنوان کرد: کار ثبت نام از علافه مندان جهت ادامه تحصیل در مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان از ابتدای اردیبهشت سال جاری آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر دارای هزار و ۱۰۰ طلبه زیر نظر ۲۸۳ استاد در سطح ۲ و ۳ مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان مشغول به تحصیل هستند و دو هزار طلبه نیز فارغ التحصیل شده اند.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1394292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =