اتصال ۳۰۰ روستای لرستان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: برای تجهیز روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات ۷۰۰ مورد سهمیه داشته ایم که از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ روستا این خدمت را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «شهاب حیدری» افزود: اتصال تمامی مناطق دور افتاده و کمتر توسعه یافته به شبکه ملی اطلاعات از مهم ترین گام های کاهش شکاف دیجیتال بین مناطق شهری و روستایی می باشد که تا پایان برنامه ششم باید ۲ هزار روستای این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

وی تصریح کرد: در فاز اول این طرح یکهزار و ۲۴۵ روستا به این شبکه متصل شده و  تمامی دستگاه های اجرایی می توانند خدمات الکترونیکی خود را در این بستر ارائه دهند.

حیدری گفت:  امسال بیش از ۱۰۰ هزار کاربر تلویزیون اینترنتی در استان فعال خواهد شد که برای این منظور یک طرح تشویقی رایگان برای استفاده از سرویس های ADSL  ( اینترنت پرسرعت)خانگی ارائه می شود.

وی افزود: از تعداد ۲ هزار و ۹۸۵ روستای این استان ۲ هزار و ۵۴۰ روستا دارای ارتباط است که‌ ضریب بهره‌مندی روستاهای استان از شبکه‌های ارتباطی ۸۶ درصد است که انتظار می ورد با طرح های در دست اقدام این رقم به زودی تبدیل به پوشش صددرصدی شود.

حیدری گفت:  ضریب نفوذ شبکه تلفن همراه در استان۱۳۸ درصد است و  این آمار نشان‌دهنده این است که تعدادی از شهروندان استان دارای چند سیم‌کارت فعال هستند و به ‌صورت همزمان از خدمات اپراتورهای مختلف استفاده می‌کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1394503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =