مداخله طب سنتی در درمان کرونا در چین به بیش از ۹۲ درصد رسیده است

رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه میزان مداخلات طب سنتی در درمان کرونا در چین به بیش از ۹۲ درصد رسیده است، اظهار کرد: چینی‌ها بیشترین سابقه را در این مدت کسب کرده‌اند. این بیماری برای اولین بار همه گیری داشته و تاکنون هیچ داروی گیاهی یا سنتی مستقل برای آن ارائه نشده است. آنچه چینی‌ها گزارش داده‌اند هم این است که از ابتدا برای ۴۰ تا ۵۰ درصد موارد مبتلا می‌توانستند از طب سنتی در کنار طب رایج استفاده کنند. با توجه به اثراتی که دیدند این استفاده به بیش از ۹۰ درصد موارد رسید.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حسین رضایی زاده در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اضافه کرد: در چین هم طب سنتی در کنار پزشکی رایج استفاده می‌شود و از نظر اخلاقی و علمی نیز هیچکس مجاز نیست درمان‌های سنتی را جدا از درمان‌های رایج به کار ببرد.

وی ادامه داد: پس از شیوع کرونا ادعاهای مختلفی درباره تاثیر طب سنتی در درمان این بیماری مطرح شد به طوری که  بیش از ۲۰۰ مورد طرح  به وزارت بهداشت واصل شد، طبق آخرین آمار،  ۶۷ مورد توانست در قالب طرح پژوهشی و یا پروپوزال قرار بگیرد و از این تعداد نیز ۱۷ مورد تصویب شده و مجوزهای لازم برای انجام کار آزمایی بالینی و کد اخلاقی (IRCT) را دریافت کرده‌اند.
وی یادآور شد: شواهدی در دست است که نشان می دهد استفاده از بعضی از این طرح‌های طب سنتی توانسته طول مدت بستری را مانند مطالعات چینی‌ها کاهش دهند که می‌تواند در کاهش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی و تخت‌های ویژه نقش موثری داشته باشند.
وی افزود: مدعیان طب اسلامی علی رغم ادعاهای خود، طرح  و پروپوزال علمی از آنچه که با عنوان داروی درمان کرونا از آن یاد می کنند، ارائه نکرده اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1394895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =