«پیرمرد و خواننده» راهی ایتالیا می‌شود

مستند «پیرمرد و خواننده» به کارگردانی امیر اصانلو در دومین تجربه بین‌المللی خود راهی ایتالیا می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستند ایرانی «پیرمرد و خواننده» ساخته امیر اصانلو که تندیس طلایی بخش جایزه شهید آوینی از سیزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» را در کارنامه خود دارد در هجدهمین جشنواره «ischia» ایتالیا به نمایش در می‌آید. 
جشنواره«ischia italy ۲۰۲۰» با هدف اهدای جایزه هنری به خالقان آثاری که باعث رشد ارزش‌ها شده و واقعیت‌های انسانی، تاریخی و اجتماعی را به نمایش می‌گذارند هر ساله در کشور ایتالیا برگزار می‌شود.
 این جشنواره به نمایش فیلم‌های مستند و کوتاه اختصاص دارد و در تلاش است تا فرهنگ‌ها، سنت‌ها و زیبایی‌ها را تبلیغ کند تا مخاطبان نیز احساس حاصل از این تجربه‌های مستقیم را درک کنند.
تاکنون کارگردانان بسیاری از کشورهای مختلف در این جشنواره حضور داشته و کسب افتخار کرده‌اند. سال گذشته نیز مستند ایرانی «حلب، سکوت جنگ» به کارگردانی امیر اصانلو جایزه ویژه هیات داوران از این جشنواره را دریافت کرد. امسال هم مستند «پیرمرد و خواننده» ساخته این کارگردان نماینده ایران در این جشنواره بین‌المللی است. 

این مستند که در شهر حلب سوریه تصویربرداری شده، روایتی از زندگی پیرمردی از اهالی حلب به نام ابوعمر و رفیقش ابورامی است که سعی دارد زندگی خود را بعد از ۶ سال جنگ در میان خرابه‌ها بسازد. 
کامران جاهدی تدوین، حسن مهدوی صداگذاری، ضیا حاتمی تصویربرداری، اصلاح رنگ و نور: احسان واثقی، عبدالمجید قوام: عکاسی، کاوه فیروز: آهنگ‌سازی و مهدی مطهر تهیه‌کنندگی این مستند را برعهده داشته‌اند. 
جشنواره فیلم بین‌المللی «ischia italy ۲۰۲۰» هفتم لغایت چهادهم تیرماه در کشور ایتالیا در حالی آغاز می‌شود که به دلیل پاندمی جهانی ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
۲۵۸۲۵۸
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1394996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =