بیانیه نمایندگان مجلس ایران در حمایت از جورج فلوید، معترضان آمریکایی و محکومیت پلیس آمریکا

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۴۰ نماینده مجلس در حمایت از جورج فلوید و حمایت معترضان آمریکایی و محکومیت پلیس آمریکا را قرائت کرد.

به گزارش خبرآنلاین،  علی کریمی فیروزجایی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس یازدهم در محکومیت پلیس آمریکا و در حمایت از جورج فلوید و معترضان آمریکایی را قرائت کرد.

بنابر آنچه ایسنا نوشته، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«بار دیگر تروریسم نژادی پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان اقدام کرده و پرده از ماهیت ضد انسانی رژیم ایالات متحده برداشته است. جورج فلوید تنها یکی از صدها سیاه‌پوست آمریکایی است که سالانه توسط پلیس این کشور به صورت وحشیانه کشته می‌شود. سیاهان سال‌هاست زیر فشار تروریسم نژادی آمریکا توان نفس کشیدن ندارند اما این بار پلیس مینیاپولیس هشت دقیقه و ۴۶ ثانیه زانوی خود را بر گلوی جورج فلوید فشرد و او را خفه کرد. تصویر این رفتار وحشیانه صدای خفه شده سیاه پوستان و دیگر هموطنان بشردوست آنها و همه مردم ستم آمریکا را به گوش همگان رساند.

امروز کابوس آمریکایی بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند و فریاد مظلومیت سیاهان شنیده می‌شود که همچون مالکوم ایکس می‌خواهند فریاد بزنند و بگویند قربانی آمریکاییسم هستیم، نظام ریاکاری است که امروز وانمود می‌کند که صلاحیت آن را دارد که به مردم بگوید که چگونه کشور خود را اداره کند؛ حال آنکه قادر نیست لجنزار خود را سامان دهد.

تحولات روز اخیر واقعیت حقوق بشری آمریکا را نشان داد. اظهارات رییس جمهور تروریسم آمریکا در تهدید به کشتار آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که مردم دیگر کشورها تنها قربانیان تروریسم دولتی آمریکا نیستند بلکه مردم آمریکا از نژادهای مختلف اولین قربانیان هستند.

امید است به زودی شاهد به ثمرنشستن جنبش مردمی آمریکا در راستای آشکارسازی ماهیت ضد بشری رژیم ایالت متحده باشیم. مجلس شورای اسلامی ایران قتل وحشیانه جورج فلوید به عنوان جدیدترین نماد تروریسم نژادی پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان را محکوم کرده و برای موفقیت جنبش مردمی آرزوی موفقیت دارد.»

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395025

برچسب‌ها